Собствениците на Tesla във Великобритания се подготвят за важно събитие: може да се окаже, че през 2022 г. най-накрая мрежата от супербързи зарядни станции на американския концерн ще стане достъпна за електромобили на други марки. Подобно събитие ще разруши комфорта на притежателите на Tesla, пише Autocar.
Зарядната мрежа на Tesla досега представляваше важна притегателна сила за кандидат-купувачите на електромобили. В същото време главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск даде ясен сигнал, че иска да разшири достъпа до зарядните станции за всички марки елкетромобили. През ноември миналата година компанията откри общо 10 станции в Белгия, Германия и Нидерландия, които позволяват зареждане на всякакви типове електромобили. Мъск заяви, че тази инициатива ще доведе до откриването на още такива обекти в други страни в региона.
„Нашата цел е да подкрепим налагането на устойчива енергия; не искаме да създаваме ограничения, с които да победим конкуренцията”, заяви Мъск пред инвеститори по време на представянето на финансовия отчет на компанията за второто тримесечие.
На собствениците на Tesla също беше обяснено, че това, което е добро за компанията, е добро и за тях. „Разширяването на използването на мрежата всъщност намалява разходите ни, което ни позволява да намалим цените на услугата за зареждане и да направим мрежата по-рентабилна, с което ще я разширяваме по-бързо”, изтъква Дрю Балино, ръководител “Енергийно инженерство” в Tesla, по време на същото събитие с инвеститорите.
Разбираемо, собствениците на електромобили Tesla не са очаровани от новината за споделянето на мрежата с други марки.
„Не бих си купил друга електрическа кола, защото само Tesla има супербързи зарядни устройства“, пише във форума Tesla Motors Club потребителят Candida. “Бях принуден да използвам общодостъпни зарядни станции, когато имаше проблем с мрежата на Tesla, и това беше истинско предизвикателство”, добавя той.
Страховете сред притежателите на Tesla са свързани със задръствания пред зарядните станции и блокиране на механизмите заради прекомерна употреба.
Може би Tesla все пак няма друг избор в случая, тъй като тя и Electric Highway са доминиращите компании в сферата на зарядните станции във Великобритания. Докато разгръща своята програма за стимулиране на зарядната мрежа за електромобили на стойност 950 млн. паунда, британското правителство иска да разруши този дуопол.
„Обмисляме да принудим сегашните доставчици на зарядни услуги да пригодят своите устройства за всички електромобили, а не само към определени производители”, споделя говорител на правителството през септември.
Собствениците на Tesla в Обединеното кралство вече се оплакват, че натовареността на едно зарядно устройство на компанията нараства значително, като към момента се падат около 85 електромобила на конектор (една станция разполага с около 10 конектора) в сравнение с 69 автомобила на конектор в световен мащаб.
Други потребители посочват, че статистиката за Великобритания е направена преди последните данни за продажбите на Tesla в страната за декември, когато стана ясно, че Model 3 се нарежда на второ място по продажби в национален мащаб след Vauxhall Corsa за цялата година.
От друга страна, пускането на още по-бързи станции се очаква да намали времето за зареждане, а оттам - и натовареността на конекторите.
Надеждността и удобството, предлагани от мрежата на Tesla, бяха основен фактор при избора на електромобил от британските потребители. Промяната тук е напът да предизвика по-големи недоволства от 2017 г., когато Tesla спря безплатното зареждане на електромобилите.


Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Желязков в Хелзинки: Сигурността на Източния фланг трябва да бъде повишена
Много е вероятно да имаме кална Коледа без сняг
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Нямате нужда от казино, имате Нюйоркската фондова борса
Шефчович за глобите и регулациите за компании от САЩ
Шефчович: Със САЩ преговаряме на ниво екипи
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Коледната картичка на йорданското кралско семейство впечатли с перфектен стил
Мъск стана първият в историята с богатство от над $600 млрд.
Кристен Стюарт издаде какво най-много харесва у съпругата си