Ръководителят на китайския бизнес на германската автомобилна група Volkswagen Group Щефан Воленщайн заяви, че очаква доставките на микрочипове да се стабилизират през следващите шест месеца.
Автомобилните производители по целия свят бяха принудени да коригират работата на своите производствени линии поради недостига на чипове, причинен от производствени закъснения, за които някои производители на полупроводници обвиняват по-бързо от очакваното възстановяване от коронавируса на автомобилните операции.
"Надяваме се, че кризата с доставките на чипове ще бъде овладяна това лято и очакваме подобрение в ситуацията през втората половина на годината", изтъква Воленщайн, добавяйки, че от август Volkswagen ще получава чипове от нов доставчик, като това ще подкрепи облекчаването на ситуацията през септември.
Поради недостига продажбите на Volkswagen в Китай спадат с 12% между април и юни в сравнение с данните отпреди година. Концернът произвежда автомобили в Китай чрез съвместни предприятия с FAW Group и SAIC Motor.
Премиум марките на VW Group, включително Audi и Porsche, се разрастват, изтъква Воленщайн. Продажбите на Audi през първата половина на 2021 г. в Китай са нараснали с 39% в сравнение със същия период на миналата година, докато тези на Porsche са се увеличили с 23%.
Според Воленщайн продажбите на електрическия ID.4 достигат 2900 броя през юни в сравнение с 1500 броя през май.
Миналия месец Ройтерс съобщи, че серията ID, която е гръбнакът на амбициите на автомобилния производител за пълна електрификация, се сблъсква с доста бавен старт в Китай.
По-рано тази седмица стана ясно, че германската група и китайската компания Gotion High-Tech ще си партнират при изграждането на фабрика за клетки за батерии в рамките на комплекса за сглобяване на двигатели с вътрешно горене на германската автомобилна група в Залцгитер.
Плановете включват изграждането на лаборатории за разработка на технологии за клетки, производствена линия и инсталация за рециклиране на батерии.
Volkswagen работи с множество партньори като част от плана си за създаване на шест гигафабрики за батерии в цяла Европа с общ производствен капацитет от 240 гигаватчаса.
През май 2020 г. Volkswagen подписа споразумение с Gotion, с което се превърна в най-големия акционер на компанията с 26-процентен дял чрез изкупуване на акции за около 1,1 млрд. евро. С това германският концерн се превърна в първия голям автомобилен производител, който инвестира директно в китайски доставчик на батерии.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации