Германската автомобилна група Volkswagen започна да сертифицира прототипни 3D принтирани структурни компоненти, като цели да произвежда по 10 000 части годишно до 2025 г., съобщава Automotive News Europe.
Най-големият автомобилен концерн в Европа обединява сили със Siemens и Hewlett-Packard (HP), за да индустриализира 3D принтираща технология на структурни компоненти, които ще бъдат значително по-леки от конвенционалните им аналози, изработени от стомана.
Volkswagen ще използва процес, известен като струя на свързващото вещество, за да произвежда компонентите в основния си завод във Волфсбург, Германия.
HP ще предоставя принтерите, а Siemens ще доставя производствения софтуер.
През 2018 г. автомобилният концерн заяви, че иска да започне масово производство на 3D отпечатани части, като започне с неструктурни елементи като рамките за регистрационния номер на автомобила.
При струята на свързващото вещество материалът се напръсква върху прахообразно легло, втвърдявайки напречното сечение на компонента, изграждайки го слой по слой.
Компонентът обикновено е проектиран с помощта на компютърно подпомогнат индустриален дизайн, или CAD софтуер, преди да бъде обработен от 3D принтера.
3D принтираните компоненти за рамката на предното стъкло във Volkswagen T-Roc вече са сертифицирани в завода на компанията в Оснабрюк, Германия.
Редуцирането на теглото при компонентите е ключово предимството на процеса, тъй като частите тежат по-малко от половината от теглото нат конвенционалните компоненти, изработени от ламарина.
Чрез процес на оптимизация, наречен влагане, VW е успял да измисли как да удвои броя на частите за една печатна сесия.
Volkswagen планира да използва това начинание за по-нататъшното си развитие и трупане на опит в 3D принтирането на компоненти и да види какви допълнителни елементи могат да бъдат произведени чрез този процес.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации