Електрическите автомобили ще стават все по-достъпни, като пътуването с личен електромобил ще бъде по-евтино от ползването на градския транспорт. Това прогнозира арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на Аутомотив Клъстер България, БРАИТ и на Next.e.GO България, в студиото на Bloomberg TV Bulgaria.
Преходът от двигателни с вътрешно горене към електромобили ще се случи много бързо, защото всеки един производител ще предлага такива автомобили във всеки един сегмент, смята гостът. Първоначалният разход за покупка на електрически автомобили сега може да е по-висок, но когато се калкулират разходите в дългосрочен план, се вижда, че тези автомобили са по-изгодни. Жизненият цикъл на един такъв автомобил е по-дълъг, посочи Станиславов.
Последния месец продажбите на Tesla Model 3 в Германия са с между 20 и 40 броя по-малко от тези на VW Golf., което означава, че скоро Tesla може да измести VW Golf като най-продаван автомобил в страната, коментира гостът.
За електромобилите и особено за автономните такива софтуерът ще е много важен. Според Станиславов България може да извлече сериозни ползи от това, заради развитата си ИТ индустрия.
„Все още в България няма разработена стратегия за създаване на минимален брой станции, които да позволяват по-дълги пътувания с електрически автомобили“, каза Станиславов.
България е малка държава с не толкова голяма пътна мрежа и създаването на такава система няма да е толкова трудно, смята гостът. Според него това е работа на държава, защото строителството на една зарядна станция е приравнено на това на една бензиностанция или хотел. Създаването на такава базова инфраструктура трябва да бъде инициирано от държавата, а вече локалните мрежи трябва да се правят от бизнеса, допълни той.
Целият разговор може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации
Европейският Eurofighter може скоро да лети за Бангладеш
преди 4 години "Преходът към електромобили ще се случи много бързо"...ами при режим на тока ...? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Няма нещо, на което да не му трябва програмно осигуряване в днешни дни. Естествено България с висококвалифицираните си кадри може само да спечели, но не бива да се наемат индийски програмисти на кило за да не си съсипем имиджа на развита ИТ държава. Ако има доказали се ИТ специалисти от българите в чужбина е възможно да "внесем". Трябва да се произвежда сигурно и безбъгово до голяма степен (особено за автономните автомобили), а не бързо и на ниска цена. В евтиния сегмент няма как да се конкурираме с Индия и Китай, но не случайно тук също има и то доста инвестиции в ИТ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар