Електричеството на така наречените зарядни Supercharger на Tesla в Германия поскъпна значително. Цената е увеличена от 40 на 45 цента за киловатчас, съобщава Teslamag. Цената е нараснала и в други европейски страни. В Германия поскъпването е с общо 36% от октомври миналата година.
За да насърчи електронната мобилност, вече бившото германско правителство даде зелена светлина за търга за 1000 бързи зарядни станции с няколко точки за зареждане, така наречената германска мрежа. Предвижда се да се постави горна граница на цената в момента от 44 цента за киловатчас. Досега Tesla беше единственият доставчик, който беше под тази цена.
Доставчиците протестираха срещу горната граница на цените. Германската антикартелна агенция също не смята, че идеята е добра. Подобни ограничения за начисляване на тарифи „не са целесъобразни“, се казва в обосновката. „Такива изисквания, подобни на регулациите, нарушават конкуренцията и могат да изместят вече съществуващите или планирани частни предложения и по този начин да попречат на бързото разрастване“, предава германската икономическа телевизия n-Tv.
Органът започна разследване на инфраструктурата на станциите за зареждане - непосредствената причина са жалби от потребители, които цитират „структурен конкурентен дефицит в областта на публично достъпната инфраструктура за зареждане“.
Базираният в Бон орган поставя под лупата и развитието на цените за таксуване. Въпреки това досегашните разследвания не са открили „доказателства", че цените за таксуване в Германия са „систематично и цялостно прекомерни“. С нарастващото разширяване на инфраструктурата и конкуренцията „цените също ще спаднат", прогнозира антикартелната служба.
Като цяло обаче агенцията призовава за повече конкуренция на пазара на зарядни станции. В настоящия етап на развитие е необходим „отворен и недискриминационен достъп до пазара“. Въпреки това все още имало твърде малко публични търгове за обекти, особено на общинско равнище - в някои случаи обектите се възлагат „изцяло или предимно на един и същ оператор“, като например – на общинско предприятие за обществени услуги.
Според плановете на коалицията "Светофар" до 2030 г. Германия трябва да разполага с национална инфраструктура за зареждане на електрически автомобили.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
преди 3 години жеков , тесли си купуват хора за които стинкаджийската сметка дет я правиш не стои на масата ... :))) ... и дори с ток от въглища , пак е по-чисто от най-модерната немска саждива печка , която по принцип е с бърникан софтуер за да е "чисто" , но дори и без това пак е по-чисто ... просто при електричките , дори със всички технологични загуби по веригата , пак КПД-то е по-високо ... гледай си там екселските таблици в офиса и не се напъвай над невнятни ти неща ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Екология - пушат комините с въглища, а екоджендърът кара електрическа кола. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години 25 KWh на 100 км е средният разход (при градско или до 90 кмчн но не и с климатик и/или през зимата), което прави скромните 11.25 евра на 100 км. За сравнение в Германия за тези пари могат да се купят 7 л. бензин и 7.5 л. дизел, в БГ за сравнение за тези пари може да се купят около 10л гориво (дизел или бензин) . Тънката разлика е, че ел. коли са средно 2х по-скъпи :) А още по-лошото е, че когато 45% от производството ти на ток е от въглища, все едно караш половин парна машина :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години С което приключваме дебата за това дали ДВГ щял скоро да умре :)В момента е по-изгодно да се кара дизеларка от тислъ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар