Американският технологичен концерн Facebook обяви в понеделник, че ще открие три нови центъра в Европа, за да обучава хора на дигитални умения. Компанията се ангажира да обучи един милион души през следващите две години като част от опита си да покаже своя принос към ЕС.
Американската компания, която е изправена пред регулаторен натиск в Европа по въпроси, вариращи от неприкосновеността на личния живот до антитръстовото законодателство, заяви, че ще отвори три "центъра за умения за общността" в Испания, Полша и Италия, както и че ще инвестира 10 млн. евро във френския си Изследователски център за изкуствен интелект.
„Хората се притесняват, че изостават в дигиталната революция, затова искаме да се уверим, че инвестираме в цифровите умения, за да ги снабдим с уменията, от които се нуждаят, за да участват пълноценно в цифровата икономика", казва Шерил Сандберг, главен оперативен директор на Facebook, цитирана от Ройтерс.
Обществените центрове ще предлагат обучение по цифрови умения, медийна грамотност и онлайн безопасност за групи с ограничен достъп до технологии, включително възрастни хора, младежи и бежанци.
Facebook също се ангажира да обучи един милион души и собственици на бизнес до 2020 г.
„Искаме да се уверим, че хората виждат, че инвестираме на местно ниво, инвестираме в технологии, инвестираме в хора", казва Сандберг.
Ходът на Facebook се случва на фона на обсъжданията в ЕС на предложения за повишаване на данъчната тежест за мултинационалните компании след натиск от страна на големи държави, които обвиняват фирми като Amazon, Google, Apple и Facebook, че свиват данъците си i пренасочват печалбите си от ЕС към държави с ниски данъчни такси, като Люксембург и Ирландия.
По-малките държави от ЕС, като Люксембург или Малта, твърдят, че подобен ход на ЕС в областта на корпоративната данъчна реформа ще навреди на икономиките и ще благоприятства конкурентите.
Държавите от Европейския съюз може да са загубили приходи от Google и Facebook в размер на 5,4 млрд. евро между 2013 и 2015 г., сочи доклад на Европейската комисия от миналата година.
Мениджъри на социалната мрежа кръстосват Европа тази седмица, за да демонстрират отговора на гиганта в социалните мрежи на тези обвинения и да предотвратят приемането на по-строги закони за социалните мрежи, като този, който влезе наскоро в сила в Германия. Федералната република ще глобява социалните мрежи с до 50 млн. евро, ако не успеят да премахнат публикации, съдържащи думи на омраза, в рамките на 24 часа или на седем дни при „сложни случаи“. Законовите промени влязоха в сила през октомври 2017 г., но влизат в действие от началото на 2018 г.


Украйна посочи най-проблематичният въпрос от преговорите за мир
Силно земетресение в Турция
Варненски полицаи с трето място на турнир по стрелба
Убийство потресе Перник
Стармър посреща Зеленски в „решаващ“ момент за преговорите за Украйна
Докато Лондон отново поглежда към Европа, щетите от Брекзит се оказаха по-големи
BofA: Важно е да имаш достъп до пазари, без да променяш продукта
BofA: Фед като институция трябва да е независим
BofA: Фед ще намали лихвите до около 3%
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
България поиска разяснение от Турция за навлизането на KAIROS в наши води
Теменужка Петкова: Бюджет’26 ще даде възможност да влезем достойно в еврозоната
Стрелба в норвежки мол, полицията задържа заподозрян
Зафиров: Искаме бюджет, който отговаря на реалността и ни сплотява
Задържаха кримка за смъртта на 61-годишен мъж в Перник