IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Instagram ще контролира по-ясно платеното съдържание на инфлуенсърите

Това се случва под натиска на британски регулатор

12:35 | 16.10.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Приложението Instagram, което е собственост на Facebook, прие мерки за сваляне на скрити реклами, публикувани от платени инфлуенсъри, обяви Британската служба по конкуренцията и пазарите (CMA), цитиран от Ройтерс.

Инфлуенсърите с хиляди последователи могат да печелят големи суми от компании, като промотират продукти в Instagram.

По думите на CMA това е важна промяна в поведението на една от големите социални мрежи. Facebook Ireland, която управлява Instagram във Великобритания, обеща да направи редица промени.

„Това ще затрудни значително хората да пускат реклами в Instagram без да ги отбелязват като такива“, обяви CMA в изявлението си.

Регулаторът разследва притесненията, че твърде много инфлуенсъри публикуват съдържание за компании, без да става ясно, че им е платено или са получили нещо в замяна.

Инфлуенсърите ще трябва да потвърждават и да разкриват дали са били подкрепени, за да рекламират продукт и услуга.

Освен това Instagram ще използва технология, за да засича кога на потребителите може да не е обявено ясно, че определена публикация е рекламна, посочва CMA.

Всичко това се случва в момент, в който върху социалните мрежи се оказва все по-голям натиск от потребители и регулатори да се борят с дезинформацията и да предлагат съдържание, което е ясно откъде идва.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:38 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още