Преговорите на технологичните гиганти в сферата на социалните медии с мастодонтите на медийния пазар са с цел печелене на време, за да могат да наместят нещата около технологичната си рамка. Това мнение изказа Иво Илиев, изпълнителен директор на BrandFormance, в предаването UpDate по Bloomberg TV Bulgaria.
Според специалиста в крайна сметка ще се стигне до консенсус, който да е печеливш за двете страни, но за момента не се вижда глобално решение.
Играчи като Microsoft и Apple сега са в една удобна периферия, която се очаква да предложи във всеки момент конкурентни продукти на Google и Facebook. Това показва също така, че в момента има борба не само на ниво държава-медии-социални мрежи, но и на ниво технологични гиганти, каза Илиев.
„Това, което се случи в Австралия, е един уникален „case study”, защото се разбра значението на трафика от Facebook към медиите и каква е реакцията от страна на потребителите – дали им липсват новинарските линкове и доколко хората са склонни да се застъпят за една или другата страна в този спор“.
„Много е вероятно Европа да предприеме мерки, подобни на тези в Австралия, защото знаем, че в края на миналата година Европейският съюз атакува Messenger и WhatsApp на Facebook заради различни притеснения за защита на личните данни. Като цяло погледите са насочени към рекламната платформа на Facebook и възможността на социалната мрежа да доминира в снабдяването на дигиталните медии с референтен трафик. И тъй като при Facebook рекламната платформа е насочвана от данните и използва в по-голяма степен изкуствен интелект, който насочва рекламите към най-различни възможни купувачи, това притеснява медийния пазар“, каза специалистът.
Ако към това се добавят и допълнителните политически притеснения, Facebook се озовава в епицентъра на липсата на доверие.
„Амбициите са за малко по-справедливо разпределение на средствата от реклама“, посочи Илиев.
Гостът допълни още, че ако има решение на ниво ЕС, то ще бъде спуснато и към България.
„Има много възможности около един друг сегмент – „нейтив“ и ПР, при който Facebook и Google се опитват да атакуват агресивно с желание да доминират. Преговорите ще са сложни между новинарски медии и социалните медии, но трябва да има баланс“.
Иво Илиев твърди още, че по-малките играчи на този пазар остават в периферията и нямат друг избор освен да се съобразяват с вече договорените правила.
Цялото предаване гледайте във видеото.
Всички гости на предаването UpDate гледайте тук.


Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Ще има ли мир в Украйна преди Коледа?
Ето колко струват живите елхи във Варна
Чистят 70 дерета, канали, канавки във Варна
Потребителската кошница отново поскъпва
Билтън: Еврото остава подценено
Прокурор: Юн е търсил конфликт със Северна Корея, за да обяви военно положение
Как контекстът се превърна в новата сила в медийната епоха
Тръмп за стрелбата в университета Браун, Австралия и атаката в Сирия
Тръмп смята, че трябва да се чува гласът му във Фед
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Земетресение с магнитуд 4,2 в южния турски окръг Хатай
„Полицай на годината“: Жандармеристът Иванов, извадил от автомобил, паднал в реката, жена
7 души, сред които и полицаи, са обвинени за участие в организирана престъпна група
Терзиев: Столичната община планира изграждането на девет паркинга за 18 месеца
преди 4 години Толкова си празноглав, че вече не е смешно...трагично е, т.ъ.п московски ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Преговорите на технологичните гиганти с медиите: тупане на топката? Е няма никакви преговори.Да се чули тъдява за педoфилията из високите френски политически етажи?*** карай, да има там дъвка за джвакане... отговор Сигнализирай за неуместен коментар