Германският производител на спортни стоки Puma очаква реакция на потребителите в Китай срещу западните марки и задръствания в пристанищата да засегнат приходите от продажбите ѝ. Въпреки това компанията даде оптимистична прогноза за 2021 г., след като отчете силно първо тримесечие, предава Ройтерс.
Марки като Puma и конкурентите ѝ Nike и Adidas сe изправиха пред онлайн атаки в Китай миналия месец заради изявленията им по адрес на доставките на памук от Синдзян, свързани с информацията за нарушаване на човешките права на уйгурите, които живеят в тази област.
„Все още може да се види, че тази тенденция продължава. Има по-слаба активност в магазините на западните марки, отколкото би имало, ако нямаше подобно напрежение“, коментира главният изпълнителен директор на Puma Бьорн Гулден пред репортери.
Преди скандала продажбите на Puma в Китай, Хонконг, Макао и Тайван се радваха на силен растеж, като през първото тримесечие скочиха с 40 на сто.
Западни правителства и групи за защита на човешките права обвиняват властите в западния регион Синдзян, че задържат и измъчват уйгури в специално създадени лагери. Пекин отрича обвиненията.
По-рано Puma заяви, че няма никакви директни или индиректни бизнес отношения с нито един производител в Синдзян.
За първото тримесечие Puma отчете 26% ръст на приходите си до 1,549 млрд. евро след корекция на валутните колебания, докато нетната печалба е скочила до 109 млн. евро. И двата показателя са надминали средните прогнози.
Puma очаква годишните ѝ приходи от продажби да нараснат с 15-16%, а рентабилността ѝ да се подобри значително спрямо миналата година.
Компанията печели от факта, че хората спортуват повече в опит да се разделят с излишните килограми след блокадите заради коронавируса – тенденция, която се надява, че ще бъде допълнително подкрепена от Олимпийските игри в Токио и Европейското първенство по футбол, обяви Гулден.
И все пак Puma се сблъсква с проблеми с превозването на продуктите си, произведени в Азия, до ключови пазари заради недостиг на контейнери и задръствания на пристанищата, особено в Северна Америка, заради огнища на Covid-19 сред работниците на доковете и заради ограниченията за безопасност.
Въпреки че през последния месец ситуацията се подобри, Гулден твърди, че Puma все още има забавяния от две до три седмици на много от своите доставки. Същевременно разходите за превоз са се удвоили, а цените ще са без промяна в следващите 12 месеца.
Puma обяви, че пандемията ще продължи да натежава над бизнеса ѝ през 2021 г. Около 30% от магазините, продаващи нейни продукти в Европа и Южна Америка, все още са затворени, а в Индия, Канада и Турция се очакват нови рестрикции.


Опашки се извиват пред машините за монети - хората се отървават от стотинките си преди еврото
Опасен дрифтаджия вилнее край Варна, кара с 300 км/ч
Танкерът "Кайрос" стигна до безопасно място в Бургаския залив
Левицата пред разпад - част от структурите на БСП искат оставката на Зафиров
Защо синдикатите не подкрепят удължителния бюджет?
Как правилното офис обзавеждане повишава продуктивността на екипа?
Петролът удължава спада си и достигна най-ниското ниво от 2021 г.
Тръмп съди BBC за $10 млрд. заради редакция в документален филм
Турски изтребители F-16 свалиха заблуден дрон над Черно море
Биткойн проби $86 000, докато се спуска към дъното за годината
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
7 от най-красивите двигатели в историята
Защо системата Start/Stop може да не работи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
"Възраждане" към президента: Държавата е в сложна и кризисна ситуация
КНСБ за удължителния закон: Ще направи повече пакости
3400 евро за кв. м искат в центъра на София
Ясно, тихо и слънчево е времето в планините
Зетят на Тръмп се отказа да строи хотел в Белград