Пиратската дейност в Мексиканския залив нараства, както и кражбите на петрол от платформите, работещи в района, като загубите за оператора Pemex достигат до 1 милиард долара годишно, пише Ирина Слав за Oilprice, позовавайки се на информация от Fox News.
Кражбите на петрол не са рядкост в Мексико, като повечето от тях са свързани с местни картели. И все пак по-голямата част от тази кражби се извършват по сушата: само за два месеца през 2018 г. престъпниците са пробили и поставили около 2300 незаконни кранове в петролопроводите на Pemex в Мексико.
Въпреки че кражбите на петрол и дизел продължават от десетилетия, през последните четири години се наблюдава увеличение на престъпната дейността, посочва Йохан Обдола, основателят на Международната организация за сигурност и разузнаване, базирана в Канада.
„Изчислено е, че кражбите в Мексико достигат до 1,18 милиона барела на ден, което носи милиони долари на престъпни организации и прави много трудно контролирането на производството и транспортирането на суровината“, добавя Обдола пред Fox News.
Според оценките на Pemex, загубите от кражби на гориво през последните три години достигат 7,5 млрд. долара. Голяма част от кражбите се извършват от банди, които бързо прибягват до насилие, тъй като се борят помежду си за по-голям достъп до държавните горива и също така участват в изнудване на работниците в петролната индустрия.
Според президента на Мексико Андрес Мануел Лопес Обрадор властите също са замесени в широко разпространените кражби на горива.
Досега борбата с проблема включваше разполагане на военни служители на ключови места за петролната инфраструктура. Лопес Обрадор заяви, че военноморските сили на Мексико ще извършват непрекъснато наблюдение на платформите на Pemex, които са най-потърпевши от пиратската дейност.
Според някои мексикански служители реформата на енергийния сектор е виновна за нарастването на кражбите на петрол. Отварянето на местната петролна и газова промишленост за частни играчи увеличи броя на целите на пиратите в офшорното пространство и това включва не само петролът, но и оборудването и помощните материали.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Европа започва да се учи как да сваля дронове
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно