Инвеститорите смело посегнаха към акциите на полската Allegro в първия ѝ ден като публична компания. Акциите на полския онлайн търговец на дребно във Варшава поскъпнаха с над 50 процента до 65,60 злоти за брой към 12 часа местно време.
Това означава, че местният конкурент на Ebay и Amazon се оценява на еквивалента на почти 15 млрд. евро на борсата, което го прави най-високо оценяваната публична компания в Полша. Обемът на емисията е около 2 милиарда евро, предава DPA. Компанията възнамеряваше да набере двойно по-малко пари.
Allegro стана публично дружество в края на септември, но акциите могат да се търгуват едва от този понеделник. По време на своето IPO Allegro е продал общо 213,5 милиона акции, което е значително повече от първоначално планираното. Търсенето от страна на инвеститорите значително е надвишавало първоначалното предложение, посочват от компанията.
Борсовият дебют беше един от най-големите през годината в Европа и най-голямото IPO на борсата във Варшава WSE след дебюта на държавната застрахователна компания PZU през 2010 г., който генерира 2,1 милиарда евро, базирани на обменните курсове по това време.
Успехът на Allegro отчасти се дължи на голямото търсене на технологични акции. Групата Allegro, основана преди 21 години и базирана в Познан, включва не само онлайн търговеца и аукционна къща allegro.pl, но и водещия портал за сравнение на цените в страната ceneo.pl. 76 процента от полското население използват онлайн търговеца.
Платформата, която дава работа на 2200 служители и място за продажби на 117 000 дилъри, наскоро се възползва значително от онлайн бума по време на блокирането заради пандемията. Приходите от продажби се увеличиха през първата половина на годината с 52% до 1,77 млрд. злоти. Коригираната печалба е нараснала с 28 процента до 808 млн. злоти (еквивалентът на 386 млн. евро). Нетният дълг на Allegro в края на юни е бил 3,7 пъти коригираната Ebitda.
Cinven, Permira и Mid Europa придобиха Allegro през 2016 г. за 3,25 млрд. долара от южноафриканската медийна група Naspers. Полската компания имаше бизнес и в България, преди да се изтегли преди няколко години. Така например през 2010 г. Allegro Group купи prodavalnik.com, от който по-късно се разви OLX.bg.
Според собствена информация Allegro.pl е сред десетте най-посещавани онлайн търговци на дребно в света. Според пазарни анализи над два пъти повече поляци търсят продукти на този уебсайт, отколкото в Google.
Allegro залага на увеличение на полската онлайн търговия на дребно. През 2019 г. тя е равна на около 140 млрд. евро и според пазарни анализи се очаква да нарасне до 163 млрд. евро до 2024 г.. Делът на електронната търговия от общата търговия е бил 8,4% през 2019 г., в сравнение с 18% в Обединеното кралство.
Още новини за технологичните компании можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
Дарителите у нас са се увеличили със 74%
Депутатите приеха удължителния бюджет на първо четене
Мъж е с опасност за живота след сбиване в Кнежа
Геотермалната енергия е най-евтиният заместител на въглищните ТЕЦ
IPO на нов конкурент на Nvidia в Китай беше презаписано близо 3000 пъти
Германия ще одобри военни поръчки на стойност над 50 милиарда евро
Phillips 66 има готовност за Western Gateway
Phillips 66: Рафинирането се рационализира
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Коледни рецепти – как да приготвите шоколадов ментов сладкиш
ДПС-НН: Охраната на Пеевски не е по-голяма от тази на президента
Политически трусове, висока инфлация, липса на работна ръка... Притесненията на бизнеса растат
Омбусманът ще откаже, ако бъде избрана за служебен премиер
СДВР за камерите в тоалетните на училище: Записите са отивали на телефона на директора