Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Salesforce иска да купи Slack

Сделката може да оцени Slack на 17 млрд. долара и би била най-голямата трансакция в корпоративната история на Salesforce

Salesforce иска да купи Slack

Снимка: Bloomberg LP

Операторът на облачни услуги и конкурент на германския SAP – Salesforce, е в напреднали преговори за закупуването на Slack Technologies Inc. в сделка, която ще обедини гигант в бизнес софтуера с един шумен новодошъл на пазара играч с мисия да замени офис имейла.

Компаниите могат да постигнат сделка в рамките на дни - вероятно до момента, в който Salesforce отчете финансовите си резултати за третото тримесечие във вторник, твърди The Wall Street Journal, позовавайки се на свои източници.

Slack, с пазарна стойност от над 17 млрд. долара към сряда, ще бъде най-голямото придобиване на Salesforce в корпоративната ѝ история. Няма гаранция, че компаниите ще постигнат споразумение. 

Salesforce е най-големият глобален продавач на софтуер, който компаниите използват за управление на взаимоотношенията си с клиентите. Стартирала преди 21 години и управлявана от съоснователя Марк Бениоф, тя беше пионер в предоставянето на софтуер в облака чрез абонамент, а не чрез скъпа предварителна инсталация. Бениоф, председател и главен изпълнителен директор, е един от най-високопоставените мениджъри в Силициевата долина, статут, който той затвърди с покупката на списание Time.

Още по темата

„Умен ход на Бениоф“, особено ако той използва акции, казва Анураг Рана, анализатор в Bloomberg Intelligence. „Помага на Salesforce.com и Slack да се конкурират по-агресивно с Microsoft“, пояснява той.

Salesforce има пазарна стойност от около 230 млрд. щатски долара след години на големи печалби, а сочната му цена на акциите - които се търгуват на почти 100 пъти по-висока стойност от печалбата в края на годината - дава на компанията ценна валута за използване при поглъщания. 

Бениоф постепенно премина към разширяване на услугите, които Salesforce предлага на клиентите, за да превърне компанията в универсален доставчик на софтуер, помагайки на корпоративните клиенти с всичко - от анализа на техните данни с помощта на инструменти с изкуствен интелект до управлението на персонала. Това постави Salesforce в по-пряка конкуренция с други доставчици на бизнес софтуер, включително Microsoft Corp.

Съперничеството на Microsoft и Salesforce се увеличи през последните години и може да се засили, ако Salesforce успее да закупи Slack. Базираната в Редмънд, Вашингтон, Microsoft, която е софтуерен гигант, придоби преди около четири години компанията за социални медии LinkedIn, надделявайки именно над офертата на Salesforce. Напоследък Microsoft усилено надгражда своя пакет Teams, който предлага функции, подобни на тези на Slack.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Защо Google заплаши Австралия с изключване на функцията си за търсене