Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

YouTube разкри колко гледано е проблемното съдържание в платформата ѝ

1,6 млн. гледания на всеки 1 млрд. са на видеа, които не отговарят на правилата на платформата

YouTube разкри колко гледано е проблемното съдържание в платформата ѝ

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Около 1,6 млн. гледания на всеки 1 млрд. в YouTube са на видеа, които нарушават политиките за съдържание на платформата, обяви стрийминг услугата, която е собственост на Google, предава Ройтерс.

„Делът на гледания на нарушаващо правилата съдържание“ (VVR) е спаднал с над 70%, откакто е започнало проследяването на този показател през четвъртото тримесечие на 2017 г., посочват от YouTube. Платформата демонстрира напредъка си в блокирането на реч на омразата и други видеа, които смята за опасни, преди съдържанието да стане вирусно.

Критици твърдят, че неадекватният мониторинг на YouTube и други социални мрежи позволява разпространението на реч на омразата и фалшиви новини, подклаждайки смъртоносно насилие, като атаката над Капитолия през януари.

VVR показателят на YouTube е стабилен през последните шест тримесечия, сочат новите данни, които обхващат и 2020 г.

Дженифър О’Конър, продуктов директор в YouTube, заяви пред репортери, че се надява даването на прогноза за всяко тримесечие „да ни държи отговорни“.

Още по темата

По думите ѝ нивата на гледане на проблемно съдържание могат да варират, тъй като технологиите, правилата и потребителите се развиват. Например през четвъртото тримесечие на миналата година YouTube е премахнала близо 171 хил. канала за език на омразата – три пъти повече спрямо предходния период. Компанията отдава скока на подобренията в технологията си за откриване.

VVR включва всички нарушения на правилата и е извлечен от извадка от видеоклипове.

Facebook публикува подобна оценка, но не включва в нея тормоз, спам и други нарушения. Освен това социалната мрежа обяви, че най-малко 15 млн. гледания от всеки 1 млрд. през четвъртото тримесечие са били на съдържание, нарушаващо правилата за публикуване на голота и сексуално съдържание, насилие и включващи насилие графични материали, както и реч на омразата.

В отговор на критиките миналата година Facebook заяви, че ще наеме външен одитор, който да направи оценка.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Турция глобява Google с над 36 млн. долара