Глобалният успех, който превърна Huawei Technologies в обект на подозрения в САЩ, доказва значителното си маркетингово предимство в Китай, пише в свой анализ Wall Street Journal.
В момент, в който Китай се опитва да се превърне от производител на евтини продукти в глобален лидер в иновациите, опитът на Huawei да се бори с международни гиганти подхранва привързаността към марката на вътрешния ѝ пазар. Това помага за бързия растеж на бизнеса ѝ със смартфони, който се явява предизвикателство за Samsung Electronics и Apple.
"Huawei има специално качество, което предизвиква западните високотехнологични гиганти и ги заплашва“, коментира Тиен Ийен, разработчик на мобилни приложения в Шанхай. Той посочва, че вярва на твърденията на Huawei, че може да надмине Apple и Samsung и да се превърне в най-големия производител на смартфони по продажби за пет години, което добавя допълнителен чар на компанията.
Но на фона на китайските марки, коио са успешни на вътрешния си пазар, пътят, по който се движи Huawei, изглежда необичайно. Основаната през 1987 г. компания години наред нямаше силно присъствие в медиите, а бизнесът ѝ с мрежово оборудване беше насочен предимно извън Китай. Нейни клиенти бяха телекомуникационните оператори, а не крайните потребители. Извън тази индустрия малцина в Китай са имали директен контакт с Huawei преди тя да се насочи към бизнеса със смартфони преди пет години и да заложи много на маркетинга.
В САЩ Huawei отдавна е разглеждана като плагиат, докато нейният дял от пазара за телекомуникационно оборудване нарастваше, превръщайки се в заплаха за останалите. Тя така и не направи голям пробив на американския пазар. Доклад на Конгреса от 2012 г. сложи край на надеждите на Huawei да постигне успех в страната с бизнеса си с мрежово оборудване, тъй като разкрива опасенията на властите, че съоръженията могат да бъдат използвани от Пекин за шпиониране на американски компании. Huawei неколкократно отрече тези обвинения и заяви, че оперира независимо от китайското правителство.
Това схващане е по-различно от образа на Huawei в Китай, където компанията е смятана преди всичко за иноватор, който стои далеч от скучния държавен сектор.
Дори и нейният бюджет за проучвания и развитие на продукти е смятан за нещо, което я прави привлекателна в Китай. Huawei обяви, че през 2015 г. е отделила 9,2 млрд. долара за целта, което е над сумата от 8,1 млрд. долара, похарчени от Apple в рамките на последната ѝ фискална година. Този факт е подчертаван многократно от китайските медии. Huawei предизвика вълнение през юни, когато се изправи пред съда срещу Samsung, твърдейки, че конкурентът ѝ е извършил нарушение на мобилните ѝ патенти. Това е обрат за китайските производители, които отдавна бяха обект на патентни спорове от страна на чуждестранни фирми. Samsung заяви, че ще се защитава по делото.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате