Apple атакува директно компаниите за продажба на телефони в сряда, когато в рамките на своето събитие, на което представи новите си устройства, обяви, че за първи път ще продава своя iPhone директно на потребителите, без да е нужно обвързването с конкретен мобилен оператор.
Решението е рязък завой в отношенията между Apple, която се нуждае от продажбите на десетки милиони свои нови телефони всяка година, и оператори като AT&T и Verizon Communications, които разчитат на iPhone, за да привличат потребителите към тарифните си планове на силно конкурентния пазар в САЩ, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Мобилните оператори имат ключова роля за успеха на iPhone – устройството, което донесе около 56% от приходите от продажби на Apple през миналата година, възлизащи на 183 млрд. долара. Но новото финансово предложение отразява натиска на конкуренцията върху Apple, която се стреми да накара потребителите да сменят телефоните си всяка година. От своя страна безжичните оператори също са притиснати от идеята да запазят клиентите си, така че те да не се насочат към услугите на конкурентите на пазара.
Apple ще предлага план, включващ месечна такса от 32,41 долара за 24 месеца, за своя най-евтин модел iPhone в рамките на новата програма, която обяви в сряда. Това позволява на потребителите да купуват ново устройство всяка година, както и да избират оператор при всяка подобна смяна, разкрива сайтът на Apple.
Денил Страйгъл, бивш главен оперативен директор на Verizon, заяви, че ходът на Apple е знак, че компанията иска да отнеме контрола върху потребители, който в момента е в ръцете на безжичните оператори. По думите му фирмите, които контролират отношенията с клиентите, имат повече влияние върху ценообразуването и продажбите.
Ако клиентите си купят телефон директно от Apple и изберат оператора си след това, калифорийският концерн ще има възможност да направлява решенията на въпросните клиенти, а вероятно и да ги насочи към оператор, предлагащ по-евтина услуга, коментира Страйгъл.
Операторите заменят традиционните двугодишни договори, които ограничават смяната на мобилните устройства, с погасителни планове, които се простират в повече от двугодишен период. Това може да се окаже проблем за Apple, защото въпросните планове могат да са по-изгодни и това да накара потребителите да отложат покупката на последния iPhone.
Средното време за смяна на телефона в САЩ е нараснало от 18,2 месеца през 2010 г. до очакваните 26,3 месеца през 2015 г., сочат данни на консултантската компания Chetan Sharma.
В сряда вечерта Apple представи новите си смартфони – iPhone 6S и 6S Plus. Те са със същия размер като iPhone 6 и 6 Plus, но разполагат с по-добра камера и функцията 3D Touch, която позволява по-добра интеракция с устройството.
Не е ясно дали новите функции ще привлекат толкова потребители, колкото iPhone 6 и 6 Plus. През трите пълни тримесечия след излизането им приходите на iPhone нараснаха с повече от 50% спрямо същия период година по-рано.
Това не е първият път, в който Apple стъпва на територията на операторите. Миналата година компанията пусна iPad с клетъчна SIM карта, която позволява на клиентите да избират на място кой безжичен оператор да ползват.


Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
преди 10 години Кво се е изложила бе, като пак ще продадат стотици милиони бройки. Балъци докато има, не го мислете Епъля отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Пазарът на смарт телефони забавя темповете си на растеж. Това е нормално с оглед на пренасищането и липсата на съществени иновации в бранша. Последните айфони по качесто и иновативност на продукта се калсираха в ценови диапазон 200$ спрямо конкурентите си, но реално се продават за 700$, защото са Apple. Iwatch е пълна трагедия. Търсят се нови сектори за растеж, но все повече опитите на Apple изглеждат отчаяни и хаотични. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Пазарът на смарт телефони забавя темповете си на растеж. Това е нормално с оглед на пренасищането и липсата на съществени иновации в бранша. Последните айфони по качесто и иновативност на продукта се калсираха в ценови диапазон 200$ спрямо конкурентите си, но реално се продават за 700$, защото са Apple. Iwatch е пълна трагедия. Търсят се нови сектори за растеж, но все повече опитите на Apple изглеждат отчаяни и хаотични. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ябълката вчера се изложи, изложи се яко.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар