Пътният сектор с десетилетия е недофинансиран - в момента бюджетът на Агенция „Пътна инфраструктура” за ремонт на пътища се пълни само от приходите от винетни такси, съобщи председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров пред „Нова телевизия”.
„В момента приходите от винетните такси са между 200 и 220 млн. лева годишно”, каза той и допълни, че парите от продажбата на винетки първо отиват в централния бюджет и от него към Агенцията се превеждат около половината – 105 млн. лева.
Същевременно общият бюджет на АПИ е 240 млн. лева – за ремонти и за ново строителство.
Лазаров припомни, че преди десетилетия за пътно строителство са се отделяли милиарди от акцизите на горива.
Неговият коментар беше направен по повод решението в участъци с разрушена пътна настилка по магистралите скоростта да бъде ограничена до 90 км/час. Това ограничение ще влезе в сила от 1 април.
На агенцията не достигат 100 млн. лева, за да се извършат необходимите ремонти на пътната настилка, а проверките показват, че в отделни участъци те са в плачевно състояние, поясни още Лазаров.
Той беше категоричен, че не приема обвиненията, че „асфалтът не се яде”, отправяни по време на предишния мандат на кабинета на Бойко Борисов, и посочи, че всички печелят от добре развитата пътна инфраструктура, която помага за ръста на икономиката.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
преди 10 години "Той (Лазаров) беше категоричен, че не приема обвиненията, че асфалтът не се яде."Боко обаче прегърна този постулат на Станишко, като отказа да финансира ремонта на Тракия и Хемус. Някакви 100 милиона трябват, ама нъц. Сега си карайте с 90 км по уж магистралата. На всеки километър ще има милиционер, за да заработва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Чудим се, дали не са поокрали тва-онова ей тъй, между другото? Нали Боко Истината строеше магистралите? Де го, да го видим, за пресните, на по има-няма 3 години, дето вече се разсипват?...а за еврогейците напра'о ни ми съ гувори. Пращайте *** директно у Китай и Русия, да ги шляпам, шляпам, шляпааааммм отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Пътният сектор от години е недофинансиран ... Няма значение, защото:1. Държавата че отхрани още чаавета от люлка до гроб!2. *** ценности са победили тъдява.3. Че наложим още санкции на Русия, че и на Китай, що не приемат *** ценности.4. Журналята че ударят още една шпакла по ?-са за още по-пълна победа!!!5. Боко и плевнята ще сътворят още атракции за чуждите туристи.,6. Народа ще гледа още по-умно и ***..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар