Френската авиокомпания Air France-KLM Group обяви, че печалбата ѝ за третото тримесечие е достигнала най-високото си ниво от поне десетилетие, подкрепена от силните летни продажби, по-ниските цени на петрола и затихналите стачни действия, които се отразиха негативно на резултатите през миналата година, съобщава Bloomberg.
Печалбата преди лихвите и данъците е нараснала до 898 млн. евро (980 млн. долара) от 247 млн. евро за същия период през миналата година, когато стачка на пилотите, продължила седмици наред, намали печалбата с 330 млн. евро, заяви най-големият европейски превозвач. Средната оценка на анализаторите беше за печалба от 808 млн. евро.
Тъй като подразделението Air France от седмици е в преговори със синдикатите заради плановете за увеличаване на работните часове без промяна на заплащането или съкращаване на работни места, главният финансов директор Пиер Риолачи заяви, че външни фактори са подпомогнали печалбата. Компанията обаче все още не може да достигне превозвачите от Персийския залив, водени от Emirates и европейските нискотарифни компании като Easyjet.
“Доброто ни представяне през третото тримесечие е основно свързано с благоприятните условия“, коментира Риолачи. „Затова е неизбежно конкурентите ни също да отчетат по-добро представяне за тримесечието. Все още има разлика между продуктивността на Air France и конкурентите ѝ, а това е нещо, което трябва да преодолеем“.
Темпът на икономии също се забавя, заяви компанията, като разходите на подразделението Air France за цялата година спрямо 2014 г. вероятно ще се свият с между 0,5 и 0,7% вместо предишната прогноза за между 1 и 1,3%.
Ръководството засега не успява да убеди пилотите и стюардите на Air France да се съгласят с мерките за намаляване на разходите и в момента целта е да се постигне споразумение в началото на 2016 г. В противен случай главният изпълнителен директор Александър дьо Жуниак обеща да намали работните места, маршрутите и самолетите след планираното съкращаване на 1000 работни места при липсата на по-ранно споразумение.
Възможно е ръстът на капацитета също да започне да тежи върху маржовете, заяви Air France-KLM, тъй като конкурентите, отбелязали скромно разширяване през лятото, сега се хвалят с местата си за зимния сезон, като се очаква ръст от поне 6% както при дългите, така и при късите разстояния. Тази тенденция може да се отрази негативно на тарифите и дори да доведе до ценова война в борбата за печелене на пътници.
Air France-KM не представи конкретни прогнози за годишната си печалба, макар че Риолачи заяви, че имайки предвид печалбата за деветия месец преди лихвите и данъците от 666 млн. евро, „е ясно“, че групата вероятно ще отбележи първите си положителни оперативни резултати от 2010 г. насам, ако няма стачка или друг голям проблем.


Тристранката се събира днес
Студентите в България отбелязват своя празник
Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Студентите в България празнуват днес, честит 8 декември
Новият кмет на Букурещ Чиприан Чуку – рокаджия, фен на Майкъл Джордан
Миланската „Ла Скала“ откри сезона с руска опера
Израел обяви нова граница между страната и Ивицата Газа
Деветима от Реал загубиха от Селта на Бернабеу