Най-големият производител на мед в Европа Aurubis потвърди годишните си очаквания за финансовите резултати, въпреки срива в печалбата през първото фискално тримесечие, казва се в прессъобщение на компанията.
“Традиционно през първото тримесечие заради сезонни фактори има по-слабо търсене на продукти и то е най-слабото тримесечие за Aurubis", твърди председателят на Борда на директорите Юрген Шахлер. В тази връзка резултатите през първите три месеца на годината са били в рамките на очакванията на групата. При приходи от 2,462 млрд. евро (2,398 млрд. евро преди година) печалбата преди данъци и такси в периода между октомври и декември пада наполовина спрямо тази година по-рано до 18 млн. евро.
Обременяващо действа спирането на дейността поради ремонтни дейности на главния завод в Хамбург, както и отписване при материалните запаси в размер на 26 млн. евро. „Без ефектите от отписването и спирането на работата в Хамбург ние бихме постигнали много добър резултат за първото тримесечие и печалба от близо 60 млн. евро“, казва Шахлер.
Компанията потвърди целите си за фискалната 2016/2017 г., за която се очаква значително по-добър резултат в сравнение с предходната фискална година. Според Aurubis това значи ръст от 10% или повече.
През изминалата фискална 2015/16 г. (до края на септември 2016 г.) Aurubis отчете печалба преди данъци от 213 млн. евро.
В България Aurubis е представена чрез завода си в региона на Средногорието. Той е построен през 1958 г. и се състои от четири основни производствени единици: металургично производство, рафинерия за катодна мед, производство на сярна киселина и обогатителна фабрика. През април 2009 г. официално е прието новото име на компанията – Аурубис, след като година по-рано групата Кумерио е придобита от Norddeutsche Affinerie AG, което по-късно се преименува на Aurubis.
Днес в дружеството в България работят 845 души. През 2015 г. производството възлиза на 350 хил. тона анодна мед, 230 хил. тона катодна мед и 1,22 млн. тона сярна киселина. Компанията реализира 8% от износа на страната за различни пазари, сред които Турция, Белгия, Китай, Сингапур, а вносът се осъществява предимно от Китай, Балканите, Близкия изток.
Към настоящия момент компанията е най-големият ползвател на българските пристанищни и железопътни превози с над 2 млн. карго превози годишно.
За периода от приватизацията на компанията през 1997 г. до края на 2015 г. за модернизиране на производството и опазване на околната среда са инвестирани над 540 млн. евро


2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Аналена Бербок: Украйна не трябва да отстъпва територия
Българите искат по-активен живот, но не се движат достатъчно
Шофьор почина в кабината на камиона си на ГКПП „Капитан Андреево“
Как да разпознаем новини, генерирани с изкуствен интелект?
Министър Атанас Запрянов посрещна новия патрулен кораб “Храбри” СНИМКИ