A.P. Moller-Maersk A/S, собственик на най-голямата линия контейнери в търговското корабоплаване, отчита 43% спад в печалбата си за третото тримесечие. Това показва, че индустрията все още страда от свръхкапацитет, коментира Bloomberg.
Нетната печалба се понижава до 429 млн. долара през периода юли-септември спрямо 755 млн. долара година по-рано. Стойността е под средните очаквания за 501 млн. долара в проучването на Bloomberg сред 15 анализатори. Акциите на компанията поевтиняха с 8,2%, което е най-резкият спад от четири месеца насам.
„Резултатът е незадоволителен, но е заради ниските цени“, казва главният изпълнителен директор Сьорен Скоу в изявление. „Като цяло се представяме силно, що се отнася на разходи и обем в бизнеса“, посочва той.
Maersk прогнозира, че печалбата за 2016 г. ще бъде под 1 млрд. долара. По-рано компанията беше заявила, че годишната печалба ще падне значително под тази от 2015 г., която беше 3,1 млрд. долара.
Излишното количество плавателни съдове и слабият ръст на търговията доведоха до ситуация, в която различните контейнерни линии се надпреварват да предлагат по-изгодни оферти на клиентите си. Климатът освен това се оказа фатален за някои играчи в индустрията. Най-голямата южнокорейска компания Hanjin Shipping например подаде документи за защита от кредиторите през август.
По-рано тази седмица трите най-големи контейнерни линии в Япония обявиха, че планират сливане в опит да се върнат към печалба.
„Надявахме се, че фалитът на Hanjin ще даде стимул на Maersk Line през последното тримесечие, основно от гледна точка на по-високите обеми“, казва Фроде Моркедал, анализатор в Clarksons Platou. „Но слабите годишни прогнози говорят за ограничено позитивно влияние от Hanjin“, допълва той.
Реакцията на Maersk срещу предизвикателствата беше да понижи разходите. В сряда компанията обяви, че разходите са се понижили с 14%. Спадът в цените за товарните доставки обаче e по-голям - 16%.
Концернът отчита нетна оперативна загуба след данъци в размер на 116 млн. долара в сравнение с печалба от 264 млн. долара година по-рано.
Maersk освен това обяви планове за разделяне на бизнеса, което да позволи на фирмата да се концентрира повече върху дейността с контейнерите, където се стреми към придобивания.
„Прилагането на новата стратегическа посока и преструктурирането в групата напредват“, коментира Скоу.


2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Аналена Бербок: Украйна не трябва да отстъпва територия
Българите искат по-активен живот, но не се движат достатъчно
Шофьор почина в кабината на камиона си на ГКПП „Капитан Андреево“
Как да разпознаем новини, генерирани с изкуствен интелект?
Министър Атанас Запрянов посрещна новия патрулен кораб “Храбри” СНИМКИ