Ирландия научава бързо, че една нарастваща икономика не е без проблеми, когато увеличаващите се заетост и население оказват натиск върху услугите и инфраструктурата, все още носещи дълбоките белези на финансовата криза, пише Ройтерс.
Наречени "проблеми на успеха" от финансовия министър Майкъл Нунан, острият недостиг на жилища, повишаващите се наеми, общественият транспорт, лишен от финансиране по време на кризата, и все по-голямата пренаселеност в най-бързо нарастващата икономика в Европа подчертават нещо, което би могло да усложни и икономическото възстановяване и в други части на региона.
В Дъблин, който бе начело на понижението на националната безработица до под 10% от максималните над 15% през 2012 година, такива проблеми са очевидни всяка сутрин - дълги опашки за автобуси и още по-дълги колони от трафик, докато обезсърчени хора пътуват всеки ден за работа.
"Чаках 49 минути на автобусна спирка тази сутрин!!! Закъснявам за работа (#imlateforwork)", написа в Twitter Катрин Дилън до Dublin Bus, полудържавния оператор в столицата, допълвайки, че 14 пълни автобуса са минали, преди да спре един, в който да може да се качи.
Друг гражданин публикува снимка на 50 чакащи, докато претъпкани автобуси ги подминават, а в същото време някои се оплакват, че 30-минутното пътуване до централен Дъблин от предградието Стилорган се е превърнало във всекидневна битка.
Операторите на обществения транспорт в Ирландия са в най-трудно положение. Броят на пътниците на Dublin Bus спадна с близо една четвърт при кризата, която тласна Ирландия към тригодишно международно спасяване през 2010 година и компанията сви автопарка си почти с толкова, с колкото бе орязвана и държавната й помощ според мерките за икономии.
След като ирландската икономика нарасна с над 5% миналата година и се очаква да отчете по-бърз растеж през 2015 година, пътуванията отново се увеличават и говорителка на Dublin Bus твърди, че операторът повишава капацитета с 1,5 до 2% в съответствие с търсенето.
Според Ирландската конфедерация на бизнеса и работодателите (IBEC) обаче това е показателно за нивото на "грижи и поддръжка" при държавните инвестиции, позволени от фискалните правила в ЕС, и въведени, за да спрат разточителните разходи, които според сдружението ще ограничат растежа.
Предвид това, че Ирландия е задължена да продължи да намалява структурния си бюджетен дефицит - показател, който изключва ефектите на икономическия цикъл - докато не го премахне през 2019 година, тя може само постепенно да увеличава капиталовите разходи според нов шестгодишен план, оповестен през септември.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 10 години Що ми се струва, че тоя Европейски съюз все повече ми прилича на комунистическа България. Някъде по върховете, разни "умници", които нищо не могат да вършат, измислят правила и закони, които да пречат на съзидателите, на блага. отговор Сигнализирай за неуместен коментар