Туристическата индустрия има нужда от целенасочена туристическа реклама, за което е нужно да се промени комуникационната стратегия на държавата по отношение промотирането на българския турзъм. Това послание към държавата в лицето на туристическото министерство отправиха от Асоциацията на туроператорите и туристическите агенти.
Все още очакваме данни за това как туристическата реклама е разпределена по пазари, по продукти, по месеци, по медии и т.н, нещо, за което от години апелираме, но досега няма резултат, посочи председателят Байко Байков. Той напомни, че браншът участва в Националния съвет по туризъм, който формира националната политика по отношение на държавния маркетинг и реклама, но решенията му са консултативни, което според Байков трябва да се промени.
Председателят на Асоциацията обобщи, че е наложително да се промени нашата комуникация със света по отношение на туристическия продукт, защото към днешна дата в чужбина не ни възприемат като европейска дестинация.
„В чужбина не ни припознават като европейска туристическа дестинация и не знаят, че сме в ЕС”, каза Байков.
По думите му браншът очаква от Министерството на туризма конкретни резултати в две посоки. Първата е да се промени отношението към легалните играчи в бранша и структурите, които ги представляват. Нищо не пречи на държавата да издири необходимите механизми, за да взаимодейства с тези структури. На второ място Байков посочи, че трябва да се промени фокусът на нацоналния маркетинг и реклама - да се измести от Източна Европа към Европейския съюз.
Експертът обясни, че не провеждаме национален маркетинг чрез участия на изложения в Италия например или в Скандинавия.
„Не може две трети от бюджета за реклама да бъде за изложения в страни от бившия Съветски съюз, а точно обратното. Защото там са тези, които могат да създадат устойчивост на българската туристическа индустрия. Това са туристите, които без виза веднага могат да се качат на самолета и веднага да дойдат в България”, каза Байков.
Всяка година държавата финансира изработването на нов национален щанд, за който се харчат около 2 млн. лв., допълни Калин Григоров от УС на Асоциацията на туроператорите и туристическите агенти в контекста на апела към активна и прозрачна комуникационна стратегия. Той определи това като „абсолютно безумие”, защото Хърватия, например, 20 години участва с един и същи щанд и то изключително успешно.
Обществото бива заблуждавано, че ни е необходим всяка година нов щанд, за да се направи обществена поръчка за 2 млн. лв., при условие, че един щанд струва не повече от 200 хил. лв., допълни експертът.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 10 години О, знаят ви мнооого добре и по света ;) Безплатни солени *** бани! отговор Сигнализирай за неуместен коментар