БДЖ има достатъчно ресурс сама да се справи със задълженията си и оздравяването му не може да е оправдание за концесията на Летище София. Това каза президентът на КТ "Подкрепа Димитър Манолов пред БНР в коментар на предстоящата концесия на аеропорта и ескалиращото недоволство на синдикатите към него.
БДЖ има достатъчно вътрешни резерви да се справи без никакъв външен паричен ресурс, стига, разбира се, на този въпрос да бъде погледнато държавнически, посочи Манолов.
Той подкрепи тезата си като посочи, че в България, когато автомобили, превозващи товари, преминават транзитно към ЕС, плащат между 50 и 100 пъти по-ниски винетни такси, отколкото оттатък България. Когато преминат "Калотина", това не е така, отбеляза той.
И уточни, че ако това нещо не беше така, „беше твърде възможно транзитно преминаващите товари да бъдат качени на релси, да преминат през България, също със съответната такса, тъй като тази услуга е далеч по-скъпа ...”
Явно някой много го иска това летище, коментира Манолов. И категорично заяви, че не може столичното летище да е по-нискодоходно от морските. По негово мнение ситуацията с обвързването на летището с БДЖ е „политика на парче според това кой трябва да спечели”. Манолов припомни, че преди години подобни идеи е имало и за пловдивското летище, но „понеже се очертаваше да спечели, който не трябва, спряхме да приказваме за тази работа”.
По думите на Манолов отдаването на летище София на концесия означава, че държавата се отказва от приходите на порта за години напред. За него е абсурдно държавата да твърди, че с парите от концесията на летището ще се спасява БДЖ, а в същото време изтегли заем за щетите от КТБ.
Припомняме, че синдикатите на Летище София вече призоваха за незабавно прекратяване на концесията на ареопорта, като изпратиха отворено писмо до премиера.
Министърът на транспорта Ивайло Московски обаче е категоричен, че концесията няма да бъде прекратена, каквото и да правят профсъюзите.
Правителството официално реши Летище София да бъде отдадено на концесия през май. За кратко процедурата беше спряна заради подадена жалба в Комисията за защита на конкуренцията от арабски консорциум. Комисията обаче излезе с решение в полза на министерството, а фирмата се отказа да обжалва пред Върховния административен съд. Така процедурата за столичното летище тръгна отново.


Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Желязков: Ключово е бюджетът да бъде подкрепен, това не е смокинов лист за кабинета
Топ 5 идеи за коледни подаръци от Samsung
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО
преди 9 години Каро ги качат камионите на релсите, парите ще отидат за товарното БДЖ, което също е черна дупка, и за още 5-6 частни товарни БДЖта. Но ресурс има! И именно синдикатите могат да не се правят на умряла лисица, и баш те да изтеглят заем! После ще го погасяват с приходите от членски внос отговор Сигнализирай за неуместен коментар