Пътят от Русе до Велико Търново, част от проекта за скоростен път Русе – Свиленград, който се подготвяше съвместно с Катар, ще се строи с магистрален габарит. Това съобщи по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Прединвестиционното проучване е показало, че трафикът между Русе и Велико Търново е достатъчно голям, за да се изгради магистрала. Участъкът е с дължина 110 км, а индикативната стойност е 870 млн. лева. В тези пари са включени и предвидените за отчуждаването на имотите суми, както и самото строителство.
Павлова обясни, че са осигурени 4 млн. лева в бюджета на Агенцията “Пътна инфраструктура” за проектиране на участъка, който е заложен като приоритетен проект за финансиране с пари от инвестиционната програма “Юнкер”.
Припомняме, че през 2012 г. беше създадена тристранна проектна компания с участието на България, Турция и Катар за изграждането и експлоатацията на скоростния път от Русе до Свиленград през Прохода на републиката. По-късно обаче Турция се оттегли от компанията.
Павлова отбеляза също, че през 2013 г. и 2014 г. не е направено много по проекта.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
преди 10 години Тъпанарите са си ***. За какво ни е магистрала от Русе до Търново която ще тапи там и трафика пак ще продължи да се мъче през Стара Планина. Едно от решенията е Тунела под Шипка за леки коли, а по правилното е магистралата да минава с два къси тунела през Прохода на републиката, Нова Загора, с. Бял кладенец /ТЕЦ Марица изток/, Свиленград. Само тогава тази магистрала ЛИЛИ ще има полза. Успоредно с това трябва да помислите за Магистрала Черно море, втори мост при Варна и Скоростни пътища в посока Добрич-Силистра, Варна-Добрич-Румъния, Бургас-Ахтопол-Турция. Вземете мислете малко стратегически и концептуално. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Хайде да почват с отчуждаването, докато чакакт финансиране и други неща. Защото после ще кажат - пак ни изнудват с високи цени и обжалват в съда, затова отидоха години.Отсега отчуждавайте, за да може 2020 година да я пуснете тая магистрала (и това е оптимистичен срок).И да не забравите и за магистрала "Черно море". От Бургас до Варна е абсолютна *** движението, а искате туризъм да се развива. отговор Сигнализирай за неуместен коментар