Президентът на Франция Еманюел Макрон подкрепя волята на българското правителство страната ни да бъде приета в „чакалнята“ на еврозоната. Това каза френският държавен глава на пресконференция след срещата му с министър-председателя Бойко Борисов в двореца „Евксиноград“ във Варна.
"Споделям превръщането на България в пълноправен партньор на ЕС", заяви Макрон. "Ще подкрепя волята на Бойко Борисов България да бъде приета в приемната на еврозоната, заяви френският държавен глава, посочвайки, че трябва да се сложи край на границата между Изтока и Запада, а България да се бори за по-силна интеграция в икономиката и финансите.
За България е изключително важно да има подкрепата на френския президент за “чакалнята” на еврозоната, за Шенген, за индустриалното сътрудничество, което ще открие и работни места, каза от своя страна премиерът Бойко Борисов.
Президентът на Франция подчерта, че България е изпълнила правилата за шенгенската зона още през 2011 г. и вече трябваше да бъде неин член. По думите му страната ни ще участва разговорите за новите правила за Шенген и когато България бъде приета в шенгенското пространство, тя ще бъде член на един нов Шенген.
България се намира на външната граница на ЕС, изправена е пред много геополитически предизвикателства, пред заплахи, свързани с миграцията, допълни Макрон. И изрази надежда до края на годината България да започне да участва във всички инициативи в рамките на ЕС и еврозоната и страната ни да е част от вземането на решенията по тези теми.
Президентът на Франция изрази надежда, че до края на октомври ще бъде постигнато споразумение относно реформата за командированите работници. По думите му командироването на работници освен, че не е добро за европейския проект, не е добро и за работниците.
Имаме волята да се ограничим във времето и за една и съща страна, за една и съща работа да се получава една и съща заплата. Когато имаме френски работодатели, които наемат българските работници и им заплащат по български цени във Франция - не, не съм съгласен, заяви Макрон. До края на октомври ще можем да реформираме директивата за командироване на работници с квалифицирано мнозинство, заяви френският държавен глава.
Борисов уточни, че подкрепата на България по тази тема се изразява в това, че тя ще се обсъди, ще се чуят всички мнения и ще се вземе решение до края на годината. Той я разделя на две - за командированите работници и за превозвачите. Борисов уточни, че има за уточняване много детайли и затова разговорите ще бъдат продължени в следващите месеци. По думите на българския премиер всички (държавите от Източния блок, бел. Авт.) са съгласни, че има проблем и затова промяна ще има, убеден е Борисов.
В публичното пространството се обединяват двете теми - за Директивата за командированите работници и тази за транспортните работници. Тук говорим само за командировани работници. От транспортната схема има много детайли, които трябва да изчистим, повтори Борисов.
Еманюел Макрон направи равносметка от посещенията си с държавните глави на Австрия, Чешката република, Словакия, Румъния и България. На първо място той посочи реформирането на директивата за командироване на работници, като уточни, че тази реформа ще следва амбициозната рамка, начертана от Франция.
Според него също така моментът е много подходящ да се постигне подем в европейския проект, да се излезе извън различията и разделенията.
Френският президент даде заявка България да участва като пълноправен член в "Европа на отбраната". По думите на Макрон така ще се постигне напредък в областта на миграцията.
Имаме редкия шанс заедно с президента Радев и с президента Макрон да се опитаме в следващите месеци да направим взаимноизгодни договори и политики и заедно да ги отстояваме в ЕС, обобщи премиерът Бойко Борисов.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
преди 8 години Кажете ми един пример за държава, която е спечелила от членството в еврозоната, един единствен... Ако си мислите за Германия например помислете пак от гледната точка на един обикновен германец, който трябва да се конкурира с цял полк хора от целия континент за всякаква работа и трябва да храни 2 милиона чалмосани търтеи от Близкия Изток. Нямя нито един пример за държава, която е създала дългосрочен просперитет на базата на ниски лихви и евтин кредит. Не се лъжете, от еврозоната ползи няма, вижте вредите от нея огромни... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Голям праз!Омръзна ми да получаваме подкрепа само на приказки от едни арогантни лъжци и лицемери, а когато стане дума нещо фактически да се промени... се случва едно голямо НИЩО.И нашия убостник на какво толкова се е ухилил за снимката. Прилича на човек, който му харесва да го лъжат.Макрон ще направи каквото си е намислил но въпреки декларираната на думи подкрепа едва ли ще се промени каквото и да е за България. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ето че и Маркон казва че преди 6г. сме изпълнили изискванията за Шенген, но че може би може да бъдем членове на някакъв нов Шенген, за този май няма да ни огрее. Ако поне правилно се разбира контекста на думите му. То за 6г. отдавна да са ни приели, но пък ако ни приемат как ще продължи ЕС на 2 скорости? отговор Сигнализирай за неуместен коментар