Новият транспортен министър Ивайло Московски ще рестартира процедурата за приватизация на „БДЖ – Товарни превози“, макар и да призна същевременно, че никой няма желание да купи дружеството.
„Дружеството е в такова състояние, че там трябват огромни инвестиции и огромно преструктуриране, за да може да тръгне на печалба“, обясни той.
В ефира на „Нова телевизия“ той припомни, че през 2013 година компанията е имала 3 млн. задължения, а към днешна дата те вече са 14,5 млн. лева.
През последните месеци един от основните клиенти на дружеството – Христо Ковачки ( чрез свързаната с него ТБД - Товарни превози", която е собственост на ТЕЦ "Бобов дол") е подал искане за лиценз за превозвач. То все още не е удовлетворено, но когато това стане, значително ще намалеят товарите, които се превозват от „БДЖ – Товарни превози“, прогнозира още Московски.
Според него тежкото състояние на жп сектора е заради липсата на адекватни инвестиции. „Ако приемем като сравнение, че нашата мрежа е горе-долу колкото тези на Чехия или Австрия, десетократно по-малко средства се отпускат от държавата за поддръжка и развитие на жп мрежата“, обясни той.
В България локомотивният състав на БДЖ е на възраст между 35 и 40 години и части от мрежата не са автоматизирани. Заради липсата на електронни системи съотношението между служител на километър железопътен път е 2,5 пъти по-голямо, отколкото е средното за Европа, обясни министърът.
Същевременно Московски напомни и за местата, които не са електрифицирани и по тях се движат дизелови локомотиви. Освен това по думите му средната скорост по мрежата е 50 км/ч, което е и предпоставка за големи закъснения на влаковете.
Московски коментира и зачестилите инциденти в сектора, като посочи, че това се дължи на 80-километрово трасе, което се рехабилитира по европейски програми, но заради това и гарите са изключени от системата на сигнализация и трасето се управлява ръчно. За да не се стигне до фатален инцидент, вчера Московски нареди спиране на движението в участъка и извозването на пътниците с автобуси.
В момента се изготвят графиците за трансбордиране на пътниците, обясни министърът.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
преди 11 години Всъщност не е вярно, че никой не ще да купи БДЖ - Товарни превози.Преди да отменят процедурата по продажба имаше поне 3-*** сравнително сериозни кандидати.Плюс още поне 2-***, на които беше намекнато, че няма смисъл да участват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Сега остава да подарите Товарни превози на някой ваш човек за 1 лв. отговор Сигнализирай за неуместен коментар