Дългоочакваният търг за строителството на първите почти 10 км от магистрала „Хемус“ след Ябланица стартира. Обявлението на Агенцията „Пътна инфраструктура“ е публикувано в Официалния вестник на Европейския съюз (ЕС), както е по новите правила за големите обществени поръчки, и днес институцията пусна и документацията за процедурата.
Припомняме, че предишният търг за доизграждането на магистрала „Хемус“ се провали, след като премиерът Бойко Борисов разпореди процедурата да бъде прекратена, въпреки че имаше избрани изпълнители.
Основните критики към правителството за спорната процедура бяха високата цена на магистралата, както и избраните изпълнители.
За да падне цената на строителството на магистралата, кабинетът реши да я раздели на по-къси участъци, които да възлага за строителство при наличие на средства в бюджета. За някои от тях се наложи и препроектиране, за да се избегне изграждането на по-скъпи съоръжения.
Първите почти 10 км от „Хемус“ след Ябланица и до Боаза се очаква да струват 80 млн. лева без ДДС (96 млн. лева с ДДС), става ясно от документацията. Изпълнителят ще трябва да подготви техническия проект на участъка, да направи необходимите проучвания, да премине всички съгласувателни процедури и да го изгради.
Крайният срок за подаване на документи е 22 август.
В документацията за процедурата изрично се посочва, че финансиране за строителството на магистрала „Хемус“ не е осигурено. То ще трябва да дойде от бюджета или от заем. Затова и строителството ще стартира при наличие на средства, за което бъдещият изпълнител ще бъде писмено уведомен.
Пътната агенция дава възможност, ако не бъде осигурено финансиране в тримесечен срок след сключването на договора, строителната фирма да може да го прекрати и без предизвестие.
Предвижда се 10% авансово плащане до един месец след подписването на договора за изпълнение на участъка. Срокът за строителство на участъка е почти 2,5 години.
Ако няма обжалвания, процедурата може да приключи до края на годината, т.е. строителството на участъка може да стартира през следващата година. Това означава, че участъкът би могъл да бъде готов до 2020 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 9 години По интересно е защо за 10 км магистрала се прогнозира срок за строителство - 2 години, при условие че има финансиране !? 100-150 км от "Тракия" май за по-бързичко стана работата? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години А за един метър метро колко струва? Да не би за него да са оправдани разходите, или май щом разхода не е в София не си струва нали? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Почти 10млна на километър или 10к за 1 метър магистрала. 1 крачка - десет бона, не е зле :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар