Новата отсечка на метрото до летище София ще бъде открита на 2 април, съобщи "24 часа" позовавайки се на кмета на града Йорданка Фандъкова.
Тогава ще бъдат пуснати четирите нови станции, които освен аерогарата ще обслужват квартал “Дружба” и индустриалната зона в района.
Очаква се лентата да бъде прерязана от премиера Бойко Борисов, вицепремиера Томислав Дончев и министъра на транспорта Ивайло Московски.
"Метрото ще се разшири с още 5 км, но това е най-важната му отсечка, защото ще направи София туристическа дестинация и ще облекчи софиянци", заяви Фандъкова.
С пускането на тази отсечка ще бъде направена връзка между летището, Централна гара и с автогарата.
На 8 май пък тържествено ще бъде открита линията до бизнес парка в "Младост" 4. Двата нови участъка със 7 станции ще обслужват общо 90 000 души.


Задържаха мъж за излъчване на съобщение за радиоактивно замърсяване във Варна
Два протеста се очакват тази вечер в Триъгълника на властта
Тъжна вест! Почина Боян Радев
Хороскоп за 19 декември 2025
Виц на деня - 18 декември
Индустрията и климатични групи се обединиха срещу решението на Европа за ДВГ
Петролът поскъпва с фокус върху блокадата на Венецуела и руските санкции
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Автономната система на Teslа спаси човек с инфаркт
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Задържаха варненец, пускал съобщение, имитиращо системата за ранно предупреждение
Земетресение с магнитуд 4 в морето край Дубровник
Детски психолог: Камерите не решават проблема, трябва да се изгради доверие
Производителят за кашата с арсен: БАБХ не познава регламента, умишлено ни дискредитират
Администрацията на Тръмп се подигра на Байдън


преди 10 години Ясно е, че парите не се изпаряват, но говорим за конкурентноспособоност! Ако хората се предвижват по бързо и по евтино, това означава, че конкурентноспособността им се увеличава. В развитите икономики е важно не просто оборот да правиш, а високоефективен оборот, който създава високо БВП! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Като видиш колко е бързо и удобно, друга песен ще запееш, тоя филм сме го гледали и в Младост и в Люлин. Всички обясняваха колко е безполезно, а сега не можеш да се натъпчеш сутрин отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Метрото е доказано най-ефективния транспорт в целият свят. И сметката е удивително проста: 300,350 хиляди пътници на ден = на 300,350 хиляди лева на ДЕН. Толкова по отношение на ефективността.Аз живея в Дружба 2 и метрото устройва живущите прекрасно. Просто ще открият една спирка на автобуса 204 и тролей 4 и така всички от 5 ,4 и 3 част ще могат да го ползват. Иначе г-да ,знам, че искате, по възможност да има станции до всеки вход ,но ...Още не са построили такова. А всеки ,който е попътувал по света знае какво огромно предимство е да можеш да се придвижиш бързо и евтино (с метро)от летището до центъра на града. Но българският негативизъм е генетика и е необорим. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Метрото е доказано най-ефективния транспорт в целият свят. И сметката е удивително проста: 300,350 хиляди пътници на ден = на 300,350 хиляди лева на ДЕН. Толкова по отношение на ефективността.Аз живея в Дружба 2 и метрото устройва живущите прекрасно. Просто ще открият една спирка на автобуса 204 и тролей 4 и така всички от 5 ,4 и 3 част ще могат да го ползват. Иначе г-да ,знам, че искате, по възможност да има станции до всеки вход ,но ...Още не са построили такова. А всеки ,който е попътувал по света знае какво огромно предимство е да можеш да се придвижиш бързо и евтино (с метро)от летището до центъра на града. Но българският негативизъм е генетика и е необорим. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Виж сега, парите не се изпаряват. Ако за пътниците са спестени, то за бакшишите са доход, който те харчат за храна, газ и леки жени и така завъртят оборота. Това в кръга на шегата.Но за престижа си повече от вярно. 3,5 млн пътници, дори да приемем, че всички ще пътуват с метро / 365 дни = 9600 пътника дневно. Като го разделиш на 18 часа работно време на Метрополитен и става средно по 53 пътника на час. На час ще има средно по 8 мотриси, т.е. всяка мотриса ще вози средно по 6-7 пътника. Сметките са правени при общ пътникопоток на летището, заминаващи+пристигащи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Това със закриването на Терминал 1 и аз съм си го мислел! Успоредното опериране на два терминала при сегашния трафик е абсолютно ненужно и скъпо. Целият трафик би могъл да се обслужва със значително по малко служители само от Терминал 2. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Трябва да добавим и това, че метрото е прекарано така, че е безполезно за живеещите в Дружба-2. Изобщо да усвоим едни пари, полза малка, неудобства много (за обикновення човек разбира се) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Пътят между двата терминала е 1,95 км., което си е бая ходене по полугадния тротоар с куфар с колелца "дрън-дрън". Който знае преките пътища може да си свали пътя на 1,5 км, но за незнаещите по-добре да не рискуват да се загубят.Бая ходене си е. Но пътя между двата терминала си е 1,2 км. (ако не се минава през пистата), така че спасение няма, освен наистина да се ползва само терминал 2. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Метрото не е само престиж, а и ефективност на икономиката! 3,5 милиона души годишно ползват летище София. Ако заради метрото спестят половин час или 10-20 лева за такси, това са 1,75 милиона човекочаса или 35-70 милиона спестени лева годишно. За 10 години това са 17,5 милона човекочаса или 350-700 милиона спестени лева. Част от човекочасовете може спокойно да ги сметнеш и с някаква надница. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Безплатна маршрутка няма да свърши добра работа, освен ако не са много на брой! Представи си, че има струпване на три самомета на Уиз ер с 180 пътници в един момент. Колко маршрутки и колко време има нужда всички тези пътници да се прехвърлят от Терминал2 на Терминал 1 и обратно? Ако си загубят 30-40 минути за операцията, се губи целият смисъл от уж удобното метро.Много по добре беше да предвидят през двора на РВД един хоризонтален и покрит ескалатор, подобно на връзката между Орлов мост и метрото. отговор Сигнализирай за неуместен коментар