Акциите на LVMH поскъпнаха, след като приходите на френския производител на чанти надминаха очакванията на анализаторите, което доказа устойчивостта на компанията на фона на забавянето на луксозната индустрия като цяло, предава Bloomberg.
Акциите на компанията повишиха цената си с 5,2% до 165,15 евро по време на ранната търговия в Париж, което е най-високата цена от почти 11 месеца.
Приходите за третото тримесечие се повишиха с 6%, надминавайки очакванията за ръст от 4%, което се дължи най-вече на по-голямото търсене на кожени изделия и парфюми.
Производителите на луксозни стоки бяха ударени от по-слабото търсене в Азия , което бе изострено от забавянето на туризма в Европа на фона на опасенията за терористични атаки.
Richemont, производителят на бижута Cartier, обяви, че оперативната му печалба за първата половина на годината вероятно ще се свие с около 45%.
Приходите на компанията са се свили с 13% за пет месеца до август, като се изключат валутните колебания. Те не успяха да оправдаят очакванията на анализаторите за 11% спад.
Това се случва в момент, в който Hermes се отказа от прогнозата си за годишните си продажби. Акциите и на двете компании се озоваха на червено, повличайки след себе си и тези на други фирми за луксозни стоки.
Индустрията се бори с поредна година на свиващо се търсене в Китай, след като антикорупционната кампания в страната нанесе удар на продажбите. Същевременно фирмите страдат и от последствията от терористичните атаки в Париж и Белгия.
„Доброто представяне на френската модна марка в Азия трябва да се приема като положителен знак за индустрията като цяло”, коментира Зузана Пус, анализатор за Berenberg.
LVMH обяви,че подобрените резултати в Азия тласкат нагоре продажбите в най-големия сегмент – модни и кожени изделия с 5%, което е най-високият темп на растеж от повече от година. Приходите от парфюми и козметика също надминават очакванията, пише още Bloomberg.
Richemont, който също притежава модни марки като Chloe и Alfred Dunhill, отчете ръст на продажбите от 2,9%. При Hermes повишението е с 1,8%, а Kering, чиято марка Gucci започва да се завръща, отчете ръст от 1,4%.
Цялата луксозна индустрия пострада от спада в туризма в Европа след терористичните атаки в Париж през ноември миналата година и атентата на летището в Брюксел през март. Търсенето на луксозни часовници е засегнато най-силно. През юли, Swatch отчете най-ниската си печалба за първото полугодие от седем години заради слабо търсене в Хонконг, Франция и Швейцария.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната