Услуги с по-ниско от договореното качество и опити за прилагане на различен тип нелоялни практики са сред оплакванията на туристите по морето.
Сигнали за тези нарушения е получила във виртуалните си приемни Комисията за защита на потребителите (КЗП).
Информацията съобщи по bTV Димитър Маргаритов, председател на регулаторния орган.
“Най-често срещаното нарушение продължава да бъде разминаването между обещаното и това, което клиентът получава на място. Има случаи на некоректно обявяване на цените на услугите на плажа", посочи той.
"Като цяло сигналите в сферата на туризма при нас са около 5-6% от всички над 20 хиляди, които постъпват на годишна база. Не е много, но това не означава, че секторът е без проблем. Всеки проблем, който се среща в туристическия бранш, е достатъчно сериозен, защото дори да са малко на брой, когато на един човек му се провали почивката, за него това е драмата на лятото.”
Маргаритов коментира и качеството на алкохола, предлаган на морето, като обясни, че “до момента и през изминалите сезони при проверките опасен алкохол не е установяван”.
По думите му обаче инспекторите са се натъквали на различни несъответствия и на случаи, в които алкохолът е бил разреден, при което „търговецът удря клиента по джоба”, или при производителя липсват съставки, които “съгласно изискванията за физико-химичния състав трябва да ги има, за да може една напитка да се казва бренди, водка или уиски”.
Председателят на КЗП даде пример за нарушения, свързани с несъстояли се почивки заради туроператори или мними туроператори, които правят офертите си по интернет, “изискват авансово плащане, а след това изчезват”.
Маргаритов съветва хората да не се предоверяват на атрактивни агресивно предлагани оферти, включително само по имейл или телефон, а да се уверят, че насреща има някой, който е в състояние да направи това, което те очакват от него.
Той обаче е на мнение, че българският туристически продукт до голяма степен може да бъде съпоставен със световно утвърдените дестинации.
„Но в нашата контролна дейност ние забелязваме, че има склонност при добро качество в началото на сезона, колкото повече преваля лятото, то да се влошава. Но туристът, дали е дошъл през юли или в началото на септември, заслужава едно и също”, настоя председателят и отправи апел към търговците да бъдат коректни, а когато не успеят да предоставят обещана услуга, със съгласието на потребителя да я заменят с друга.
От началото на сезона КЗП е извършила над 1700 проверки. До момента са съставени около 110 акта, но по част от тези проверки работата все още не е приключила.


Хороскоп за 9 декември 2025
Тежка катастрофа със загинал
Мощно земетресение с магнитуд 7,6 разтърси Япония
Второ издание на инициативата "(НЕ) Сам вкъщи" подготвят в Общинския приют за кучета
Осъдиха 56-годишен варненец за държане на голямо количество алкохол без акцизен бандерол
Япония и Китай ескалират конфронтацията със спор за военен радар от уикенда
Какъв трябва да е бюджетът на България? Попитахме експертите
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Рибари от Ахтопол притеснени заради танкера: И плаж няма да има, и риба, и почиващи
Обезщетението за отглеждане на дете до 2 години се повишава на 460 евро
Евгений Кънев: Бюджетът може и да бъде приет силово, но ще има последици
Силен трус разлюля Япония, има предупреждение за цунами
Стармър, Мерц и Макрон в един глас: Ние сме с Украйна