BlackBerry потвърди, че излиза от пакистанския пазар окончателно, тъй като правителството в страната продължава да настоява, че трябва да получава възможност да следи потребителските данни, събирани от услугите на канадската компания, пише TechCrunch.
През юли тази година пакистанският орган, отговарящ за далекосъобщенията - PTA, заяви, че ще спре BlackBerry Enterprise Services, позната като BES, до 1 декември заради „съображения за сигурност“.
"Проблемът е свързан с факта, че BlackBerry криптира имейли, съобщения в BlackBerry Messenger (BBM) и други данни на своите потребители, което възпрепятства властите да получават достъп до информация, която считат за необходимо да следят във връзка с националната сигурност.
BlackBerry се въздържаше от коментари през това време, но сега производителят на смартфони, който наскоро представи своя нов телефон с Android, потвърди, че ще напусне страната, която има 180 млн. души население. Това ще се случи на 30 ноември, след като компанията е отказала да предостави на пакистанските власти достъп до своите системи.
"Истината е, че пакистанското правителство искаше да получи възможността да следи трафика на BlackBerry Enterprise Services в страната, включително всеки имейл и BBM съобщение на BES. Но BlackBerry няма да се съобразява с такива директиви. Както нееднократно сме посочвали, не подкрепяме „задните врати“, които гарантират достъп до информацията на нашите клиенти и никога не сме правили нещо подобно в която и да е част на света“, коментира главният оперативен директор на фирмата Марти Биърд.
По думите му желанията на Пакистан не са свързани с обществената безопасност, а BlackBerry би била щастлива да помогне на органите на реда да разследват престъпна дейност. Вместо това става дума за искане за получаване на неограничен достъп до цялата информация на клиентите на BES.
“Личният живот на нашите клиенти е от първостепенно значение за BlackBerry и ние няма да правим компромиси с този принцип“, допълва Биърд.
Не е ясно колко клиенти – компании и отделни потребители, има BlackBerry в Пакистан. Същевременно компанията се сблъска със свиване на пазарния си дял, дори на развиващите се пазари, на които някога беше лидер. Причина за това стана нарасналата популярност на новите устройства с Android, които разполагат с повече приложения и възможности. По тази причина присъствието на BlackBerry на различни пазари е особено важно за нея.
Пакистан вероятно не е основен източник на приходи за компанията. От друга страна, ходът показва, че фирмата държи на потребителските данни и сигурността – две области, в които тя отдавна смята, че надминава конкуренцията си, особено в корпоративната сфера.


Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Желязков: Ключово е бюджетът да бъде подкрепен, това не е смокинов лист за кабинета
Топ 5 идеи за коледни подаръци от Samsung
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО