Китай продължава възхода си като технологичен двигател, а Tencent се превърна в първата китайска марка, чиято стойност надмина 100 млрд. долара, сочи класация на най-високо оценяваните марки в страната, цитирана от CNBC.
Tencent, която е собственик на чат приложението WeChat, е оценена на 106,2 млрд. долара и се озова на първо място в годишната класация BrandZ, която се подготвя от рекламната агенция WPP и Kantar Millward Brown. Интернет гигантът е повишил стойността на марката си с 24 млрд. долара от 2016 г. насам, или с 29%.
Компанията за електронна търговия Alibaba се класира на второ място, след като стойността на брада ѝ нарасна с 22% до 58 млрд. долара. Това представлява увеличение с 10 млрд. долара спрямо миналата година. Конгломератът на Джак Ма успя да изпревари China Mobile, която остана на трета позиция. Междувременно Baidu се нареди на пето място с оценка от 23,9 млрд. долара, или с 11% по-малко спрямо предходната година.
Китайските технологични марки стават все по-влиятелни в глобален мащаб. Когато класацията BrandZ беше публикувана през юни 2016 г., стойността на бранда Facebook беше 102,6 млрд. долара. И въпреки че стойността на Facebook може да се промени, когато списъкът на световните марки се появи, тази на Tencent предполага, че двете се конкурират в глобален мащаб.
Макар че Facebook е блокирана в Китай, Baidu, Alibaba и Tencent, известни още като BAT, инвестират значително в американски стартъпи. BAT и компанията за електронна търговия JD.com са инвестирали 5,6 млрд. долара в общо 48 технологични сделки в САЩ през последните две години, сочат данни на CBI Insights.
Класацията BrandZ Top 100 на най-високо оценяваните китайски марки се съставя, като се вземат предвид финансовите резултати на компаниите, прогнозите им за бъдещите такива и проучвания сред близо 400 хил. потребители в Китай.
Ето и кои компании влизат в Топ 10 за 2017 г.
-
Tencent – 106,2 млрд. долара – 29% ръст
-
Alibaba - 58 млрд. долара - 22% ръст
-
China Mobile – 57,9 млрд. долара – 1% ръст
-
ICBC – 31,5 млрд. долара – 8% спад
-
Baidu – 23,9 млрд. долара – 11% спад
-
Huawei - 20,4 млрд. долара – 10% ръст
-
China Construction Bank - 18,4 млрд. долара – 7% спад
-
Ping An (insurance) - 16,5 млрд. долара – 5 ръст
-
Moutai (liquor brand) - 16,2 млрд. долара – 41% ръст
-
Agricultural Bank of China - 14,8 млрд. долара – 9% спад.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението