Серията от сервизни акции ще струва скъпо на Ford. Вторият по големина американски автомобилен производител очаква за тази година по-ниска печалба от първоначално предвиденото. Групата вече очаква печалбата преди данъци да бъде в размер на 6 млрд. долара, заяви главният финансов директор Боб Шанкс пред инвеститори, цитиран от Bloomberg.
Преди това компанията очакваше печалба в диапазона между 7 и 8 млрд. долара. За 2015 г. базираният в Диърборн концерн очаква печалба преди данъчно облагане от 8,5 – 9,5 милиарда долара. Wall Street веднага наказа Ford, като в късната вчерашна търговия акциите се сринаха със 7,5% - най-сериозния спад от три години насам, и затвориха на ниво от 15,11 долара за акция. В началото на сесията във вторник спадът продължи с още 2,46% до 14,73 долара за ценна книга.
Ремонтите на превозни средства предимно в Северна Америка ще натоварят резултата с до 1 млрд. долара, добави Шанкс. Освен това Ford очаква по-висока загуба за Южна Америка. Също и бизнесът в Русия е проблемен. Тук автомобилостроителят очаква нетна загуба от 300 милиона долара - повече от първоначално предвидената сума.
"Бях шокирана от сумата, която ще им костват сервизните акции", казва в интервю за Bloomberg Мишел Кребс, старши анализатор в AutoTrader.com. „Бихме могли да видим и други проблеми – например влошаване на пазарите в Южна Америка и Русия".
Южноамериканските операции на Ford ще загубят 1 млрд. долара повече в сравнение с по-ранната прогноза за малка загуба за годината.
"Знаем, че сме изправени пред предизвикателства през 2014 г.", заяви главният изпълнителен директор Марк Фийлдс, който замени на поста Алан Мълали от 1 юли. „Гледаме реалността, справяме се с нея проактивно и продължаваме".
„Ние сме растяща компания на една растяща индустрия“, заяви Фийлдс. Според него глобалната автомобилна индустрия ще нарасне до 3 трлн. долара през 2020 г. от 2 трлн. долара през 2000 г.
През 2020 г. Ford очаква да продаде 9,4 млн. автомобила. За сравнение – през 2013 г. концернът успя да продаде 6,2 млн. коли. В САЩ продажбите трябва да се покачат от 2,9 млн. броя през 2013 г. до 3,5 млн. броя през 2020 г. До 2016 г. компанията планира да намали платформите на моделите от 15 на 9, като по този начин ще се спестят производствени разходи.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?