Ерата на Карлос Гон в Nissan изглежда е към края си. От април той ще предаде поста си на главен изпълнителен директор на досегашния съизпълнителен директор Хирото Саикава. Гон обаче ще остане председател на Nissan и ще запази другите си позиции. Той е и председател на Mitsubishi Motors и председател и главен изпълнителен директор на Renault, предава Ройтерс.
За Гон това е важна стъпка, за да се съсредоточи върху по-големите проблеми в алианса. Докато Nissan се представя доста гладко, другите две компании се нуждаят от малко повече внимание. И дори Гон не може да ръководи едновременно три толкова големи автомобилни компании, намекна преди време мениджърът. Поради тази причина той направи преди време Саикава съизпълнителен директор.
За Renault предстоящите президентски избори във Франция могат да имат много пряко въздействие, защото френската държава е основен акционер. Гон с удоволствие би намалил дела на Париж. Освен това внимание изисква и бившият партньор на Daimler Mitsubishi. През миналата година Nissan закупи около 34% от японския концерн, като по този начин пое управлението.
Самият Гон подчертава, че сегашната промяна е била планирана. Заради наскоро поетите отговорности в Mitsubishi Motors и предстоящата среща на акционерите в Nissan той е решил, че сега е подходящ момент за предаване на властта.
„Саикава бе готвен за приемник дълго време", казва пред германския икономически всекидневник Handelsblatt Кристофър Рихтер, автомобилен анализатор от базирания в Токио CLSA. Това, че е бил направен съизпълнителен директор, показва, че Гон е искал да организира плавен преход. Защото напускането на икона като Гон би трябвало да се обясни добре, за да се приеме както от инвеститорите, така и от служителите, пояснява Рихтер.
Освен това бъдещият директор вече ръководи бизнеса в Северна Америка и Европа и познава добре Renault. Между 2006 г. и 2016 г. той бе представител на Nissan в Борда на директорите на Renault. Френският концерн притежава дял от 44 на сто от Nissan, а японците в замяна са собственици на 15 на сто от акциите на Renault. Гон обаче ги счита за равнопоставени партньори.
Ето защо Рихтер не очаква рязка промяна в стратегията на Nissan, а с това – и в ръководството. „Саикава, подобно на Гон, е считан за много изискващ мениджър“, казва той.


Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
"Продължаваме промяната": Преработеният бюджет е за кошчето
Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Йотова: Този вот на недоверие е различен
Нинова: Преправеният бюджет е по-голяма измама от предишния
Проф. Павлов: Държавата ни започва от 632 г., Кубрат е първият български владетел
50-годишната гимнастичка Чусовитина се готви за квалификациите за Олимпиадата 2028
преди 8 години Не е ли Госн? (Carlos Ghosn) отговор Сигнализирай за неуместен коментар