В ранната история на Ferrari клиентите на италианската компания на практика са можели да избират кой независим производител да създаде купето на новия им автомобил. Разбира се, нямаме предвид редовите клиенти, а най-претенциозните и най-платежоспособните сред тях.
Това довежда до появата на някои истински впечатляващи коли от гаражите на дизайнерските студиа Touring и Pininfarina. Точно по това време се появяват автомобилите, които и днес подмокрят очите на колекционерите, но също тогава се появяват и някои много странни автомобила. Като този на снимките, който е създаден от Carrozzeria Fontana.
Той се казва Ferrari Uovo и е една от най-важните коли в историята на Ferrari. Името му идва от италианската дума за “яйце”, а идният август ще бъде предложен на търг.
Uovo е поръчан от италианския пилот Джанино Марцото - наследник на текстилна империя - който сметнал, че фабричните модели на Ferrari са твърде тежки и неефективни. За дизайнът на купето се погрижил самият Паоло Фонтана - основател на студио Carrozzeria Fontana - който работил заедно със скулптора Франко Регани. Благодарение на използвания в конструкцията дуралуминий (сплав от алуминий и мед), купето станало много по-леко от тези на стандартните модели на Ferrari.
Този модел комбинира шасито на компактното Ferrari 166 MM с 2.6-литровия V12 двигател от Ferrari 212 Export. Голям двигател в малко купе винаги звучи като рецепта за сигурен успех, но се оказва, че Uovo далеч не е перфектно.
В името на по-големия двигател, предният капак е трябвало да бъде повдигнат с 15 см, за да успее да приюти гигантския радиатор. Съвсем друг въпрос е, че увеличената мощност не се отразила никак добре на поведението на колата в завой, където е трябвало да си буквално професионален пилот, за да успееш да узъптиш желанието на Uovo да презавива.
Въпреки това Марцото и неговото Uovo водят през по-голямата част от култовото състезание за издръжливост Mille Miglia в изданието му от 1951-а. Механични проблеми обаче принуждават тандемът да се откаже. По-късно през годината обаче, Марцото все пак успява да спечели първото място в надпреварата за купата на Тоскана.
Оттогава колата е участвала в много състезания Mille Miglia, а в момент от живота си дори е била изложена в музея “Еnzo Ferrari”.
От информацията става ясно, че автомобилът ще бъде предложен на търг от RM Sotheby’s в края на лятото, а цената му се очаква да надхвърли 5,5 млн. долара.
Още снимки вижте в Automedia.bg!


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате