Двете компании са твърде малки, за да посрещнат сами цената на задаващата се революция, коментира Bloomberg.
Бързо променящият се автомобилен сектор крие много рискове за по-малките играчи като Mazda и Subaru, коментира агенцията. По-рано в петък Nikkei Asian Review съобщи, че и двете японски компании няма да постигнат очакваните резултати през тази година и ще отчетат сериозен спад в приходите.
Донякъде причината е в твърде силната йена, но основният проблем на двете компании е всъщност относително малкият им мащаб, който принудително ограничава разходите им за развойна дейност.
През следващите години, когато се очаква индустрията да претърпи най-бурните технологични промени в историята си, това може да се окаже фатално, отбелязва анализаторът Дейвид Фиклинг.
Все пак Mazda и Fuji Heavy Industries (компанията, която произвежда Subaru) не са съвсем без козове. Mazda има доста ефективни заводи и висока производителност - през миналата година всеки неин служител е генерирал средно 42 000 долара оперативна печалба, което е три пъти повече от Fiat Chrysler и двойно над Honda.
А Fuji HIе абсолютният рекордьор в това отношение с над 145 000 долара печалба на служител - значително повече от другите лидери по този показател BMW (88 300 долара) и Toyota (67 180 долара).
Високата ефективност обаче не може да компенсира липсата на достатъчно развойни средства. Единият вариант е двете компании да потърсят партньорства от типа на това между Nissan и Renault (и, съвсем отскоро, Mitsubishi).
Най-логично би било дори да го потърсят помежду си - умението на Mazda да прави достъпни компактни коли и спортни машини би било отлично допълнение към семейните комбита и SUV на Subaru.
Но има няколко пречки. Първо, японските компании по начало са твърде ревниви към независимостта си. Второ, дори и заедно Mazda иSubaru пак биха останали твърде малки, с годишен капацитет 2,3 милиона автомобила - по-малко от Peugeot и четири пъти под мащабите на Toyota.
Даже и обединени, развойните бюджети на двете компании едва им отреждат десета позиция в света.
Третият и най-сериозен проблем е самата Toyota, която в момента притежава 17-процентов дял във Fuji Heavy Industries. Това участие на глобалния лидер би разубедило другите кандидати за Subaru, а пък самата Toyota все още е твърде заета с интегрирането на Daihatsu.
Както отбелязва Bloomberg, това е обратната страна при високата норма на печалба - често тя е резултат на по-малкия инвестиран капитал. Но за да не изостанат фатално в следващата автомобилна революция, Mazda и Subaruще трябва да променят това.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg


Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Желязков: Ключово е бюджетът да бъде подкрепен, това не е смокинов лист за кабинета
Топ 5 идеи за коледни подаръци от Samsung
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО