Свързаните* превозни средства могат да се окажат ключ към справянето с огромните обеми на доставките в бъдеще, коментира Даниела Герд том Маркотин, ръководител на Mercedes-Benz Trucks, в рамките на Mobile World Congress в Барселона.
По думите ѝ 75% от транспортирането на стоки в света в момента се извършва от камиони. Само през миналата година това транспортиране е струвало 1 трлн. долара. Очаква се до 2025 г. обемът на превозваните стоки да се увеличи тройно, което може да донесе огромни проблеми на света, категорична е тя. Сред тези проблеми се нареждат по-големият трафик, по-дългото чакане в задръстване, блокиране на местата за почивка на шофьорите например.
Същевременно потенциалното премахване на камионите за транспортиране ще доведе до много по-големи главоболия. Годишно един камион изминава средно по 155 хил. км. Заетите в тази индустрия пък са 3 млн. Премахването на камионите ще означава по-трудно транспортиране и бързо увеличаване на безработицата.
„Ако няма камиони, няма да имаме храна вкъщи например. Много хора няма да имат работа. А обемът на стоките, които ще трябва да се превозват, ще скочи тройно. Това може да се превърне в кошмар. Решението ни могат да са автономните коли“, коментира още Даниела Герд.
Това ще се случи благодарение на по-голямата свързаност. До 2020 г. се очаква 35 млн. камиона да бъдат свързани. За сравнение тези, които в момента са свързани, са едва 150 хил. По-умните автономни превозни средства ще се справят с редица главоболия. В момента един от всеки четири камиона се вози празен или не е напълнен. Всичко това може да се избегне чрез умни системи, следящи колко са натоварени.
Същевременно в момента камионите прекарват средно 35% от времето си в движение. През половината време са на паркинг, а в едва 9% чакат в задръствания.
Според Даниела Герг предизвикателствата пред производителите на автономни превозни средства са няколко. На първо място - как да улеснят доставките, правейки екосистемата по-умна и устойчива, а на второ - как да отговорят на оплакванията на потребителите, които не искат да виждат задръствания от камиони.
„Трябва да направим живота по-лесен, но така, че да отговорим на предизвикателстватана екосистемата“, категорична е тя.
По думите на Оливър Паузе, вицепрезидент маркетингови стратегии в Sierra Wireless, свързаните коли ще успеят да постигнат това, благодарение на 5G мрежите. Той смята, че създаването на бъдещ стандарт за свързаните превозни средства, независимо дали са товарни или не, ще позволи по-добро общуване между колите, между колите и инфраструктурата, между колите и компаниите, които разработват софтуера им.
„5G ще ни донесе по-сигурни автономни коли“, обобщи той.
*Свързаните превозни средства са свързани с интернет, като така могат да изпращат и получават различни данни за автомобилния статус, трафика и инфраструктурата
Следете всичко по-важно от конгреса в Барселона от специалния ни пратеник Елена Кирилова тук.


Студентите в България отбелязват своя празник
Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Миланската „Ла Скала“ откри сезона с руска опера
Израел обяви нова граница между страната и Ивицата Газа
Деветима от Реал загубиха от Селта на Бернабеу
Тристранката обсъжда днес новия вариант на Бюджет 2026
4,3 по Рихтер разлюля Западна Турция