Продажбите на Volkswagen Group отново растат през януари благодарение на търсенето в Китай, където основната марка VW отчита най-добрия си месец досега въпреки скандала "Дизелгейт", предава Ройтерс.
Доставките на групата, която включва Audi и Porsche, са нараснали с 3,7% до 847 800 през януари, уточни компанията. През декември продажбите се понижиха с 5,2%, като концернът отчете първия спад на годишните си продажби от 2002 г.
Растежът на продажбите на Volkswagen мина на негативна територия за първи път от около четири години и половина през април 2015 г., което засили натиска върху автомобилопроизводителя да реши проблемите, проявили се при отстраняването на дългогодишния председател на надзорния съвет Фердинанд Пиех.
Ситуацията се влоши, след като Volkswagen призна през септември, че е манипулирал данните от тестовете в САЩ за вредни емисии на дизеловите си автомобили, като около 11 милиона автомобила по света може да имат инсталиран незаконен софтуер, който извършва подправянето.
През януари доставките на групата Volkswagen в Китай бележат растеж от 15,4%, а в Европа - 1,8 на сто. Във всички други райони доставките са се понижили. Най-голям е спадът в Русия и Бразилия - съответно от 29,5 и 38,8 процента. Заради икономическия срив клиентите там заобикалят отдалече шоурумите на производителите.
Доставките на автомобилите с марка Volkswagen са нараснали с 2,8% до 521 400 по света благодарение на растежа с 15,4% в Китай.
През миналия месец компанията отложи изненадвщо публикуването на финансовите си резултати за 2015 г., както и годишното си акционерно събрание, докато се опитва да определи точно цената на "Дизелгейт".
Повече за скандала можете да прочетете тук


Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Ще има ли мир в Украйна преди Коледа?
Ето колко струват живите елхи във Варна
Чистят 70 дерета, канали, канавки във Варна
Дубай с нова крачка към превръщането си в център за хедж фондове
Билтън: Еврото остава подценено
Прокурор: Юн е търсил конфликт със Северна Корея, за да обяви военно положение
Как контекстът се превърна в новата сила в медийната епоха
Тръмп за стрелбата в университета Браун, Австралия и атаката в Сирия
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Опашки от пенсионери в първия "Магазин за хората"
Украйна се бори да запази икономиката си жива
Земетресение с магнитуд 4,2 в южния турски окръг Хатай
„Полицай на годината“: Жандармеристът Иванов, извадил от автомобил, паднал в реката, жена
7 души, сред които и полицаи, са обвинени за участие в организирана престъпна група
преди 9 години ти след 5 или 10 години когато сегашните моделите станат ценово по достъпни за обикновенните хорица няма да си го купиш само защото преди 10 годин е имало дизел гейт? 4е и по цигарите слагат какви ли не гнусотий ама хората пак ги искат отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Аз мисля, че влиянието на дизелгейт основно ще намали стойността на търговската марка и ще урони репутацията й. С други думи ще извади swag от VolkSWAGen отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Volkswagen се връща към растежа през януари В Китай основната марка отчита най-добрия си месец досегаало инвеститоритееее къде е кризата?къде са лошите от4ети от дизел гейта? отговор Сигнализирай за неуместен коментар