Марката “Made in U.S.A.” отново е на мода, след като броят на работните места в промишлеността, които се връщат от чужбина или се създават за първи път от чужди фирми удари рекордно ниво, пише MarketWatch, цитирайки изследване на Reshoring Initiative.
60 хил. позиции в промишлеността са били създаддени през 2014 г. в САЩ по този начин срещу само 13 хил. през 2003 г.
Това става чрез връщане на работни места у дома от американски компании или чрез преки чужди инвестиции, при които чужди компании местят производството си в САЩ.
За сравнение, през миналата година 50 хил. работни места са били изнесени от САЩ – спад от 150 хил. през 2003 г.
Така през миналата година имаме нетно върнати 10 хил. работни места, което е първото нетно увеличение от над 20 години насам.
Голям катализатор за тренда са растящите заплати в страни с традиционно ниски възнаграждения, като Китай например.
Също така, за да посрещнат търсенето компаниите все повече желаят да произвеждат продуктите по-близо до техните потребители. Така могат да реагират по-бързо с доставките, а и спестяват транспортни разходи и мита.
Проблемите с екологичните норми, качеството на продуктите и различни инциденти в чужбина също са сред факторите, както и относително квалифицираната работна сила в САЩ.
Всъщност сред десетте топ експортни икономики САЩ отстъпват единствено на Китай по конкурентност на разходите според BCG, като недвижимите имоти и цената на енергията намаляват производствените разходи в страната.
Патриотизмът на потребителите и преследването на положителен корпоративен имидж чрез подкрепа на американската икономика са друг фактор за компаниите да връщат работни места от чужбина.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си
преди 10 години Икономически патриотизъм какво значи - да се избира made in BG преди всички останали стоки защото така се отварят раб.места у нас и се завърта колелото на икономиката Това е елементарно но фактите са лоши т.е. 80% от хранителните стоки са внос и т.н. търг.баланс е на минус с около 3,8 млрд.евро за 2014год. Хубавата новина е ,че по-голямата част е от Русия като внос на енерг.източници Като гледам търг.баланс на САЩ като процент от БВП е по-малък от нашият което е притеснително Мога да отворя 1 000 000 нови раб.места у нас и съм описал основните стратегии - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Икономи отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Глупости! отговор Сигнализирай за неуместен коментар