Поне 60 са по-големите компании в България, които са активни в гейминг индустрията и произвеждат игри, въпреки че няма официални данни за това, каза в предаването UpDate на Bloomberg TV Bulgaria Габриел Добрев, съосновател и главен изпълнителен директор на Haemimont Games.
„Именно това искаме да променим с GameDevs – да съберем информация за цялата индустрия и да направим нещо като нейна визитка - колко хора се занимават с това, колко компании са...“, каза още Добрев.
По думите му именно това е един от правилните пътища за развитието на България, защото де факто няма никакво ограничение за растежа, „имаме потенциала да растем, колкото имаме сили".
Според Добрев всъщност за този бранш е нужен само човешкия капитал, който в България не липсва. „Кадрите в тази индустрия се създават от процеса. Колкото повече компании се занимават с това, толкова повече хора намират място и започват да работят в тях и се развиват в тази посока. В България има достатъчно хора, които поне имат желание да се занимават с тази дейност“, поясни още основателят на компанията, производител на хитовата игра Tzar: The Burden of the Crown. По думите му и разликата в заплатите в бранша между България и Запада не е особено голяма.
Добрев коментира и българския пазар, който почти липсва заради сериозно изразения проблем с пиратството. По думите му никоя компания не може да намери реализация само на нашия пазар, но обикновено игрите се правят за глобалните пазари, а за малките, сред които и българския, дори не се превеждат.
„Но игрите имат леко магичен компонент. Целта не е играта да отговаря на определени специфики, а трябва да е забавна. За съжаление, никой не може да каже какво трябва да се направи, за да бъде една игра забавна. Затова не става дума за чист аутсорсинг и в игрите няма такова нещо като чист аутсорсинг. Основната идея и логика няма как да бъдат формализирани и аутсорснати. По-скоро говорим за създаване на екипи, които имат идея как се правят игри, какво ги прави забавни и могат да се справят с тази задача, което е абсолютно нетривиален процес“, поясни още Добрев.
Той е на мнение, че и вторият опит за налагане на виртуалната реалност- този от последните няколко години, няма да е успешен. Но въпреки това е оптимист, че тази технология ще пробие и именно игрите ще са първите, които ще я наложат.
Следете UpDate и във Facebook.
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
преди 8 години поизхвърли съ ... чак 20 години, точно 4 докато излезе делта форс :) пък и Волфенщайн 3Д беше преди дуум :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Одавна не бях влизал тук. Преди коментираха умни хора, после почна да има умни хора и kpeтeни, после умните хора почнаха да коментират все по-рядко, сега като гледам.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Това че е сделал 1 игра е добре, останалото е плява - както вече казах.И Джон Ромеро направи Дуум навремето, ама после 20 години беше на върха на 3Д шутърите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години да не говорим че и в Силикон вали много игри не се правят ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години тук се излагаш :):) доста добре сме позиционирани в тази индустрия .. право говори ФНМ, уважавай човека щото наистина направи добра игра на световно ниво отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Отнасяй се с уважение бе. Този човек създаде преди години игра, която имаше голям успех по света. А ти нещо градивно направил ли си досега или само мрънкаш и хейтваш? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Поредния смехурко, сметнал че България е конкурент на Силикон Вали :)А не бе, въобще няма разликимежду самоуки програмистчета със заплатки до $25-30хил годишно бруто и ония от американските университети със $120-200хил. Направо си е същото... отговор Сигнализирай за неуместен коментар