По-малко от 48 часа остават до началото на най-голямото технологично първично публично предлагане – това на Snap Inc. По всяка вероятност интересът към него е по-висок, отколкото се предполагаше. Главният изпълнителен директор на компанията Евън Шпигел предложи по време на т. нар. Bookbuilding цена на инвеститорите в диапазона между 14 до 16 долара на акция, което би съответствало на борсова оценка в диапазона между 18 и 22 млрд. долара.
Както писа Business Insider, като се позова на източници от инвестиционните среди, а по-късно потвърди и CNBC, търсенето на книжата се оказва много по-високо от очакваното и акциите са презаписани десет пъти. В резултат на това Шпигел може да поиска и по-висока начална цена, защото ценовият диапазон при записването служи като ориентир и не е задължителен.
Т. нар. букбилдинг е един от най-разпространените методи за осъществяване на първично публично предлагане. При него наред с формирането на цената може да се извърши и алокация на акциите по инвеститори. Емитентът разполага със свобода по отношение на цената, може да заложи минимална цена, ценови диапазон, както и да не определи конкретна цена.
Според CNBC в крайна сметка Snap ще пласира акциите в диапазона между 17 и 18 долара и по този начин пазарната стойност може да скочи до 25 млрд. долара.
През последните месеци Шпигел се въздържаше от стремеж към свръхамбициозна оценка заради нарастващата загриженост сред анализатори, породена от забавянето в растежа на новите потребители през последните две тримесечия.
Както стана ясно от актуализирания борсов проспект, издаден в началото на февруари, популярното приложение Snapchat е успяло към края на годината да привлече 161 млн. месечно активни потребители, като увеличава броя на абонатите си с 46 на сто за една година. Въпреки това обаче конкурентът Instagram със своята услуга Stories има повече потребители.
Анализаторите са загрижени и за експлодиращите разходи. Приходите на Snap скачат с цели 590 на сто през миналата година до 405 млн. долара и надминаха очакванията. Стремително растат и разходите обаче – от 373 млн. до 514 млн. долара. Така се оказва, че Snap харчи повече пари, отколкото печели.
You will find more statistics at Statista


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате