America Movil - новият мажоритарен собственик на Telekom Austria, която е компанията майка на българския мобилен оператор „Мобилтел“, възнамерява да ограничи разходите в телекома.
„Основната цел е ръст на приходите. През последните години Telekom Austria сви резултатите си", казва главният финансов директор на America Movil Карлос Гарсия Морено в четвъртък пред австрийския седмичник News.
„Печалбата ще расте с приходите, ако разходите се държат под контрол. И ние ще осигурим това", казва Морено. America Movil - телекомуникационният гигант на мексиканския милиардер Карлос Слим, държи от миналата година около 60 процента от Telekom Austria.
Чрез австрийската компания мексиканците възнамеряват след това да инвестират в други европейски дружества. „Смятам, че сме в началото на дългогодишна консолидационна вълна на европейския телеком пазар. Така че ще има една или друга добра възможност за придобиване“, заяви Морено. Ако тези сделки се осъществят чрез Telekom Austria, то тогава America Movil „ще помисли и по отношение на увеличение на капитала“.
Заедно с останалите акционери мексиканците вкараха през миналата година свеж капитал от 1 млрд. евро в компанията.
През тази година America Movil възнамерява да подложи на проверка и стратегията на Telekom Austria да има различни марки на различните пазари.
„Ние трябва да помислим дали наличието на много различни марки е добър вариант. Ние, America Movil, имахме много индивидуални марки в различните страни. Сега обаче имаме само две големи марки. Вижте компании като Vodafone или T-Mobile. Те имат само една международна марка", казва още Морено.
Целта остава „Telekom Austria да е водещ оператор в Централна и Източна Европа“ и да е „ексклузивна платформа" за навлизането на America Movil в този регион.
Telekom Austria оперира в Австрия, Македония, Беларус, Хърватска, България, Словения, Сърбия и Лихтенщайн.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
преди 10 години see how Vivacom in Bulgaria is leading a kind of price war against Telekom Austria Mtel in Bulgaria and their acquisitions of clients in last two quarters in their reports. See even Telenor is acquiring after some kind of losing critical mass by Mtel. See "Also visited websites", and "Topics" form here similarweb/website/mtel.bg (very popular data-science site today) to explain the queues in recent months in the main Malls in Sofia. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години See the same for A1.net and vip.hr ... is there going to be a deep pocket strategy reply at all if there is price war in Austria or Croatia, if one considers Telekom Austria Market Capitalization a few years ago and their market capitalization today after two capital increases. See Raiffeizen and Erste provisions in last quarter. See their capital increases (i remember some not absolutely precisely), the the stress tests, and the decline of their market capitalization. See assumptions in these companies credit rating reports.FB Similarto-Ivan-Hadjiisky-Bulgarian-Sociologist отговор Сигнализирай за неуместен коментар