Американският технологичен концерн Apple Inc. инвестира 1 млрд. долара в китайската услуга за споделено пътуване Didi, правейки един от най-големите си залози в сферата на софтуера и услугите и удряйки по амбициите на Uber Technologies Inc. да се наложи в страната.
Производителят на iPhone ще помогне на най-големия конкурент на Uber в Китай да изгради платформа за споделяне на пътувания, която да обработва повече от 11 милиона превози на ден и да обслужва около 300 милиона потребители в цял Китай, каза Didi в изявление в петък, цитирано от Bloomberg. Така американският концерн се присъединява към други инвеститори, включително Alibaba Group Holding Ltd. и Tencent Holdings Ltd. - двата най-големи интернет холдинга в Китай.
Apple е под натиск да намери други пазари, в които да разшири дейността си, след като растежът на основния бизнес със смартфони се забавя. Главният изпълнителен директор Тим Кук подчерта по-високия марж на печалбата при услугите и предположи, че компанията може да използва част от своите кешови наличности в размер на 200 млрд. долара за инвестиции в тази насока. Досега Apple най-вече закупуваше или подкрепяше малки компании, които разработват технологии, допълващи съществуващите предложения. Неговото най-голямо единично придобиване бе производителят на слушалки и на музикалната стрийминг услуга Beats.
Инвестицията в една от най-големите онлайн компании в Китай ще позволи на Apple да сключва партньорства на своя най-голям единичен пазар извън Съединените щати.
В интервю за Ройтерс главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук позиционира инвестицията като начин компанията му да увеличи присъствието си в Китай.
„Ние осъществяваме инвестицията по няколко стратегически причини, включително и заради шанса да научим повече за различните сегменти на китайския пазар“, заяви Кук.
Didi, която е част от Xiaoju Kuaizhi Inc., преминава през пореден кръг на набиране на финансиране. Целта ѝ е да събере още 2 млрд. долара, което ще ѝ даде оценка от около 25 млрд. долара, заявяват източници за Bloomberg.
Китайската компания оперира в 400 китайски града и работи с над 14 милиона собственици на автомобили. Компанията е най-мощният конкурент на Uber и образува международна коалиция с Lyft Inc. в САЩ, индийската Ola и Grab в Югоизточна Азия, за да се бори с глобалното разширяване на фирмата от Сан Франциско.
Преди три месеца в интервю главният изпълнителен директор на Uber Травис Каланик призна, че компанията губи в Китай повече от 1 млрд. долара годишно. „Ние имаме ожесточени конкуренти, които са нерентабилни във всеки град, в който съществуват, но изкупуват пазарен дял".
„Скоро Didi ще излезе на печалба“, заяви по време на конференция за инвестиции на Credit Suisse в Хонконг вицепрезидентът на компанията Стивън Сю, без да дава подробности.
Още по темата вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria:


Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес