Софтуерът за блокиране на реклами в интернет може би е по-популярен, отколкото се смята. В света има близо 200 млн. активни месечно потребители на софтуер за блокиране на реклами, сочат данни от ново проучване на PageFair и Adobe, цитирано от Business Insider.
Това представлява значителен ръст спрямо употребата на такъв софтуер само преди една година.
Софтуерът, който пречи на рекламите да се показват на различни сайтове, търсачки и социални мрежи, бързо набира популярност и в САЩ. Месечно активните потребители на такъв софтуер в Щатите възлизат на 45 млн. към юни 2015 г., което е увеличение от близо 50% спрямо предходната година, изчисляват от PageFair и Adobe.
Блокирането на реклами е сериозна заплаха за дигиталните медийни компании, които зависят от рекламата за приходите си. Ако блокирането на реклами на мобилни устройства достигне същите нива като при настолните компютри, американските дигитални медии могат да загубят до 9,7 млрд. долара от различни рекламни формати следващата година, сочи доклад на BI Intelligence.
Ползването на софтуер за блокиране на реклами варира силно в зависимост от типа съдържание и демографията на потребителите. Така например има тенденция за по-висока употреба на такъв софтуер при издатели, чиято публика се състои от предимно млади мъже, като сайтове за видео игри, в сравнение със сайтове за общи новини.
Блокирането на реклами може да стане дори още по-популярно с пускането на операционните системи на Apple за настолни компютри и мобилни устройства по-късно тази година. Операционните системи ще имат рамка, която улеснява значително програмистите да създават софтуер за блокиране на реклами, особено за мобилните устройства.
В повечето случаи софтуерът за блокиране на реклами работи, като спира зареждането на реклами, обслужвани от списък от определени рекламни сървъри. Блокираните реклами обикновено са дисплейна, видео, социална и реклама при търсене, които излизат в браузърите.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
преди 9 години мдам ползвам го и аз, страничката ви Инвесторе найте ли ква е чиста и готина .... сигур не сте я виждали такава, а ако е без тоя blocker всичко скача и танцува на екрана :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години "Блокирането на реклами е сериозна заплаха за дигиталните медийни компании, които зависят от рекламата за приходите си."Ми да го ду.ха.т компаниите дето не съм ги канил...досадни са като конски мухи ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Само 200млна? Айде бе, от всичките дето ползват нет, само тия които не знаят за рекламните блокери не ги ползват :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ми па нас-рахте се с тия реклами бе дей-ба! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар