Докато се подготвяше за най-голямото първично публично предлагане в света, китайската компания за онлайн търговия Alibaba Group Holding пусна платформа за пазаруване, която да даде бърз достъп на чуждестранните марки към Китай, пише Wall Street Journal.
Десет месеца след старта си обаче платформата Tmall Global не успява да спази това обещание, твърдят фирмите, както и консултантите, които следят онлайн данните за пазаруването.
Трафикът на Tmall Global е една малка част от всички пазари на Alibaba. Той се нарежда на 311-о място сред 3500-те най-популярни сайта в Китай. От своя страна, Taobao на Alibaba е втори в списъка. Чуждите брандове, използващи платформата, твърдят, че Alibaba ги ограничава да не купуват реклама. Някои магазини продават само шепа продукти месечно и дори обмислят да изоставят платформата.
70% от магазините обаче не изкарват почти нищо от Tmall, твърди Яков Кооке, главен изпълнителен директор на маркетинговата агенция Web Presence в Китай.
“Тази платформа наистина ще накърни репутацията на Alibaba”, коментира той. От своя страна самата компания, която пусна сайта през февруари тази година, заявява, че е решена да “помага на международните търговци да успеят в Китай чрез платформата”, но добавя, че е необходимо време марките да генерират трафик и да си изградят репутация.
Проблемите на сайта са доказателство за предизвикателствата, пред които е изправена Alibaba, докато разширява своята империя за пазаруване за все повече чуждестранни марки.
Компанията настоява да привлече повече компании от цял свят в своя уебсайт. Нейното първично публично предлагане представи Alibaba като компанията, предлагаща път за чуждестранните компании чрез Tmall Global. От февруари до декември платформата привлече близо 5400 марки.
Анализът на Web Presence в Китай разкрива, че на сайта се търсят различни стоки - от мъжки пуловери до тонери за принтери. Един от големите проблеми остава това, че самите марки не са достатъчно видими в платформата.
За Alibaba това, че не предлага реклами в сайта, е "бизнес решение", но то ограничава видимостта на самите търговци.
Освен това Alibaba работи по улесняването на потребителите в намирането на търговците в сайта Tmall, както и на различните им продукти, коментира говорителят на фирмата. Според него магазинът се справя "по-добре от очакваното", било то и без реклами.


Европейски лидери подкрепиха Зеленски и Украйна
Хороскоп за 9 декември 2025
Тежка катастрофа със загинал
Мощно земетресение с магнитуд 7,6 разтърси Япония
Второ издание на инициативата "(НЕ) Сам вкъщи" подготвят в Общинския приют за кучета
Жилищата у нас няма да поскъпват двуцифрено, а ще следват доходите и инфлацията
Япония и Китай ескалират конфронтацията със спор за военен радар от уикенда
Какъв трябва да е бюджетът на България? Попитахме експертите
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
ЦСКА 1948 не успя да победи последния Добруджа
Седмичен любовен хороскоп за 8 - 14 декември
Възрастен мъж е починал след падане от тераса в Стара Загора
Рибари от Ахтопол притеснени заради танкера: И плаж няма да има, и риба, и почиващи
Обезщетението за отглеждане на дете до 2 години се повишава на 460 евро