Последният филм от поредицата “Междузвездни войни” не само разби рекордите в боскофиса и подобри репутацията на Disney на гигант, който внимателно подбира кои компании да придобие. Блокбъстърът насърчи и иначе мудното производство на детски играчки, твърдят анализатори, цитирани от CNBC.
Светлинни мечове и управляващи се с дистанционно герои от филма са сред най-новите играчки от “Междузвездни войни”, които се появиха по рафтовете на магазините през 2015 г. - годината, в която Disney пусна по кината първия филм от поредицата от десетилетие.
“Междузвездни войни: Силата се пробужда” се радва на най-добрия дебютен уикенд в САЩ и Канада, като само на вътрешния си пазар събра 238 млн. долара. Като се включат и международните продажби, филмът генерира 517 млн. долара досега. В историята на боксофиса само два филма са достигнали приходи от над 2 млрд. долара - “Аватар” (2,8 млрд. долара) и “Титаник” (2,19 млрд. долара).
Някои експерти смятат, че популярността на франчайза, както и голямото търсене на мърчъндайз, свързан с него, могат да предложат нови възможности за традиционните играчки и игри - индустрия, която от години се бори с лошите си резултати заради възхода на дигиталните форми на забавление.
Традиционните играчки са широка категория от продукти, в това число настолни игри, екшън фигурки, кукли, пъзели, дървени играчки и дори по-големи предмети като триколки и велосипеди.
Доклад на IHS Maritime & Trade посочва, че вносът на играчки в САЩ се очаква да се увеличи с 10,9% на годишна база до края на 2015 г. До голяма степен това се дължи на търсенето на мърчъндайз, свързан с “Междузвездни войни”.
По думите на Марио Морено, старши икономист в IHS Maritime & Trade, роля играе и ръстът на броя на децата, който също води до по-голямо търсене. Според доклада вносът на играчки в САЩ е отбелязал понижения между 2011 и 2013 г., но през 2014 г. е успял да генерира 3% ръст.
Морено смята, че търсенето на играчки, свързани с “Междузвездни войни”, ще продължи и през 2016 г.
“Ако се върнем година назад, същото се случи и с филма на Disney “Замръзналото кралство”, коментира той, допълвайки, че през първата половина на 2015 г. е имало значително търсене на играчки към филма.
Но за индустрията с традиционни играчки може да се окаже все по-трудно да запази ръста на търсенето. Един от основните фактори за това е развитието на технологиите, коментира Морено.
“В днешно време децата не само в САЩ, но и по целия свят, играят игри на таблети и конзоли”, твърди той.
Euromonitor прогнозира, че индустрията с традиционни играчки и игри в САЩ ще достигне 22,4 млрд. долара до края на 2015 г., а до 2019 г. ще се увеличи едва до 23,4 млрд. долара. От друга страна пазарът на видео игри ще нарасне от 20,1 млрд. долара през 2015 г. до 22,6 млрд. долара през 2019 г.


Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
"Продължаваме промяната": Преработеният бюджет е за кошчето
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Седмицата: Вот на недоверие, протести и контрапротести - ДПС излизат първи на 9-и
Йотова: Този вот на недоверие е различен
Нинова: Преправеният бюджет е по-голяма измама от предишния