"Индустриален холдинг България" АД отчита 4-кратен ръст на портфейла си от инвестиции в дъщерни дружества от 57 млн. лв. през 2009 г. до 204 млн. лв. през 2018 г., показва презентация на дружеството по повод проведения Ден на инвеститора на 10 декември 2018 г. Той се провежда за втори пореден път от декември 2017 г. насам
Презентацията е публикувана чрез Бюлетин Investor.bg.
От нея е видно и намаление в броя притежавани дружества от 32 през 2009 г. до 21 през 2018 г. Силно е променена и отрасловата структура и сега морският транспорт е около 50% спрямо около 25% през 2009 г., а корабостроенето и кораборемонта е около 1/3 спрямо почти 50% през 2009 г. Повишен е и делът на пристанищната дейност. Намалява обаче делът на машиностроенето, а дружеството вече не развива речни круизи.
Бизнесът на холдинга е регионално диверсифициран, като 15,4 млн. лв. от продажбите са в България (основно пристанищна дейност с 58% и машиностроене с 32%), други 25,4 млн. лв. са в Европа (основно машиностроене с 54%). Следват Латинска Америка с 13,4 млн. лв. (75% морски транспорт), Азия с 9,6 млн. лв. (80% морски транспорт), Африка с 8 млн. лв. (76% морски транспорт) и Северна Америка с 2,6 млн. лв. (99% машиностроене).
Пристанищната дейност се осъществява с пристанища във Варна ("Одесос ПБМ" ЕАД) и Бургас ("КРЗ Порт Бургас" АД). И в двете се планират инвестиции, в това в Бургас с 4 кейови места с дълбочина на газене за 50 000 тонни кораби.
Морският транспорт се осъществява с пет собствени кораба, които са били чартирани (наети) в 99% от времето.
От холдингa се похвалиха за силното намаление на дълговете от 139 млн. лв. към края на 2015 г. до 65 млн. лв. към 30 септември 2018 г. Основните фактори за намалението на дълга са конвертиране на 30 млн.лв. от облигации в акции и продажбата на активи за 17 млн. лв. ("ИХБ Електрик" АД, бившето "Елпром ЗЕМ" АД гр. София).
Обявена е подобряваща се рентабилност като EBITDA достига 27 млн. лв. през деветмесечието на 2018 г. спрямо 20 млн. лв. за същия период на 2017 г.
Още по-съществени са резултатите преди амортизации и обезценки (EBIT) от минус 1 млн. лв. за 2016 г. до 15 млн. лв. за деветмесечието на 2018 г.
По сектори приходите през деветмесечието на 2018 г. са 30 млн. лв. от морски транспорт, 15 млн. лв. от кораборемонт и корабостроене, 10 млн. лв. от пристанищна дейност и 27 млн. лв. от машиностроене.
Пряко заетите в структурата на холдинга са 1111 души към 30 септември 2018 г.
Материалът е с информационен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа. Авторът притежава 1 акция в капитала на дружеството.
Свързани компании:
преди 6 години Празни статистики , пълна безмислица !Важното е че от около 9 лв , цена на акция 2007 год , сега сме на левче май !Какво как било преструктурирано не е от значение , като все е губещо и 11 години по късно , всеки купил или инвестирал там е загубил 9 пъти от стойността на акциите и отделно от пропуснатите ползи за 11 години .Всички са такива на борсата , мошеници и измамници , как може едно Солвей Соди да дава дивиденти по 25-30 лв годишно на акция , а акцията при излизане беше нещо около 13 лева , а някакви такива ужким водещи дружества да са все на загуба за акционерите си .Ама едните не крадат от хората при тях , пък тук мажоритарите се скъсаха само от кражби .Въобще за какво е такава борса , все някакви измамници , дето акциите им сринати , пък те ужким прогресират и просперират , ама всичко е в джоба на мажоритара измамник , пък за останалите само загуба .Никакви институции за реален контрол , агенцийки и комисии само за лапане , пълен разпад на държавността ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар