Основните информационни източници в България остават телевизиите, пресата и интернет, заяви на пресконференция днес Мирослава Радева, президент на института за социални изследвания и маркетинг MBMD.
„Няма никакво съмнение, че живеем във време, в което интернет печели все повече почитатели. Дори само в рамките на шест месеца имаме ръст от 3% сред населението, което ползва интернет“, заяви Радева.
Според изследването на института интернет се ползва за информиране от 34% от населението (спрямо 33% през юни 2011 г.), вестниците – от 42% спрямо 43% през юни и телевизиите, които запазват 93% от общата аудитория.
Около 57% от анкетираните българи твърдят, че ползват интернет, а 90% от тях го правят поне 2-3 пъти в седмицата или дори всеки ден.
Изключително активни в мрежата са децата между 14-17 г., но възрастта на ползващите непрекъснато пада.
„Във възрастовата група 14-25 години интернет е най-популярната медия, като побеждава дори и телевизиите“, заяви Радева. По думите й това поколение ще предаде тези навици на децата си и това ще притисне останалите медийни канали. Почти всички, които ползват интернет, реално го правят всеки ден и практически са непрекъснато онлайн.
Според специалистите на MBMD обаче може би се достига до тавана на онази наслойка, която изпълва нишата за интернет ползването.
„Над 30% от населението на страната са възрастни хора, голяма част от тях са с нисък образователен статус. Те са много консервативни и с по-различна култура“, припомнят от агенцията.
„Комуникациите през социалните мрежи прилича все повече на виртуално общуване и в резултат намаляват комуникационните умения, младежите са плахи, подтиснати и с намаляващ речников актив“, казва Радева.
Най-посещаваните сайтове са Facebook, Google, abv.bg, dir.bg, Skype, vbox7 и dnes.bg, показват данните на MBMD.
Според Радева медийната среда в страната се характеризира с нарастваща конкурентност и парцелираност, а аудиторията става много по-плаваща.
Радиото се оформя като фонова медия, а близкото приятелско общуване допълва източниците за информация.
Изследването посочва, че телевизиите продължават да са основен източник на информация, като 93% от запитаните ги предпочитат като информационен канал.
С образа на семейни телевизии си остават БТВ, Нова телевизия и БНТ. От четвърто място нататък има интерес към профилираните телевизии.
Най-много домакинства (55%) получават сигнал на кабелен оператор. Между края на 2009 г. и лятото на 2011 г. е имало стремително увеличение на цифровата телевизия, което засега достига прага на насищане, а ново завладяване на пазарите е почти невъзможно, отчита Радева.
Делът на влияние на пресата пък е естествено ограничен от факта, че в страната има ниско грамотно население. През лятото е имало сериозно нарастване на четящите хартиено съдържание, но и сега делът на нечетящите спада, но с ниски темпове, като той се връща на нивата от през 2008 г.
Челните си позиции запазват три основни всекидневника – Труд, 24 часа и Телеграф. Тези всекидневници са очевидните лидери. Сред водещите седмичници са Уикенд и 168 часа, след това се нареждат Седмичен Труд, Шоу, Трета възраст, Шок и Галерия.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри