IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

КЗП: Засегнатите от фалита на "София тур и Холидей" ще бъдат обезщетени

Има нелоялни търговски практики при най-активното пазаруване по празниците, предупреди Димитър Маргаритов

09:46 | 20.12.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Засегнатите потребители от прекратяването на дейността на „София тур и Холидей” ЕООД ще получат парите си от застраховката професионална отговорност на туроператора. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред bTV. 

Наличието на застраховка професионална отговорност на обявилия прекратяване на дейността си туроператор ще даде възможност на засегнатите потребители да получат обратно парите си за неосъществените пътувания.

„В България единственият способ, по който това се случва, е застраховката професионална отговорност на туроператора. Такава застраховка има. Тя, съгласно закона, е определена в зависимост от оборота на туроператора в предходни периоди”, посочи Маргаритов.

Необходимо е да се подготвят и представят на застрахователя всички необходими документи – договор за организирано пътуване, касови бонове за извършените плащания, копие от полицата "Туроператорска отговорност" и други налични.

Председателят на КЗП предупреди и за характерните за предпразничните периоди нелоялни практики в търговската мрежа и онлайн пространството. На база статистиката от контролната дейност той посочи, че се увеличава броят на забраняваните нелоялни практики, което намалява рисковете от това потребителите да станат жертва на некоректни търговци.

“Естествено, че има нелоялни търговски практики. Особено сега при най-активното пазаруване по празниците има опити на търговците да мамят с фалшиви намаления, изкуствени промоции, а цената всъщност е по-висока”, посочи Маргаритов.

По думите му в онлайн средата също се срещат подобни прийоми. „В момента, в който настъпва периодът на активното пазаруване, търговецът рязко вдига цената на определена група стоки, които са по-търсени, за да може на следващия ден да анонсира едно „намаление”, но то трябва да е от цената, на която стоката е продаване поне един месец преди това”, обясни Маргаритов. Той добави, че при кампанията „Черен петък” е имало 30-40 сигнала за подобни нарушения.

Има и опити на търговци да ограничават отговорността си по отношение на рекламацията на дефектните стоки или възможността за връщане на закупени онлайн стоки при продажби от намаления, но това е незаконно, каза той.

Контролната дейност на Комисията в предпразничния период е концентрирана върху продажбите в търговската мрежа, онлайн пространството, коледните базари и туристическите обекти в зимните курорти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:51 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още