Кметът на София Йорданка Фандъкова заяви, че основният и голям пропуск при ремонта на столичната ул. "Граф Игнатиев" е забравената комуникация с хората.
"Урокът, който научихме по повод цялата реконструкция на улица "Граф Игнатиев" е, че само работа не е достатъчна. Заложихме на сериозни усилия в това да подготвим, защитим и реализираме проекта и пропуснахме момента за активна комуникация с гражданите и особено с живеещите и работещите в тази зона", заяви кметът на София пред Дарик радио.
Тя допълни, че всички софиянци са били наясно, че този ремонт е бил абсолютно необходим.
"За 8 месеца беше реконструирана трамвайната линия. Реконструкцията на "Граф Игнатиев" не е само плочи и павета. Това е един цялостен проект с огромни инвестиции в подземната инфраструктура. Когато започна да се отваря и да се премахват старите настилки, се показа една ужасна картина – пълен хаос в подземните мрежи. Всичко това трябваше да бъде подредено, бяха подменени канализацията, която беше отпреди над 100 години, част от топлопреносната мрежа. Всичко това обаче не се вижда", каза Фандъкова.
"За 8 месеца беше реконструирана трамвайната линия. Реконструкцията на "Граф Игнатиев" не е само плочи и павета. Това е един цялостен проект с огромни инвестиции в подземната инфраструктура. Когато започна да се отваря и да се премахват старите настилки, се показа една ужасна картина – пълен хаос в подземните мрежи. Всичко това трябваше да бъде подредено, бяха подменени канализацията, която беше отпреди над 100 години, част от топлопреносната мрежа. Всичко това обаче не се вижда", каза Фандъкова.
Тя каза още, че няма да влиза в спор за естетиката около плочките пред "Свети Седмочисленици" и визията на "Граф Игнатиев" и призова да се чуят оценките на хората след завършването на ремонтите.
Йорданка Фандъкова определи темата за качеството на въздуха като водеща в градския дневен ред на София и на всички големи градове. Кметът посочи, че около 55 000 домакинства на територията на Столична община се отопляват на твърдо битово гориво.
"А това особено през зимата е най-сериозният източник на замърсявания на въздуха. Това е и една от най-важните мерки, които заложихме. Като общо над 100 са мерките за подобряване качеството на въздуха и това на практика са мерките, които всички градове предприемат. Важно беше да намерим подхода и механизма да подкрепим граждани и домакинства, които сами не биха могли да се справят. И сега имаме два проекта, които ще ни подпомогнат до три години да подменим безвъзмездно инсталациите на една трета от домакинствата, които се отопляват на твърдо битово гориво", подчерта Фандъкова.
Тя припомни, че в началото на годината е предложила няколко законодателни промени, които правителството вече е приело.
"Това е една малка част от усилията. Предложили сме и въвеждане на стикери за екологичен стандарт на автомобилите, така че да може в дни със завишени норми на фини прахови частици да затваряме определени зони в града, съчетано с въвеждане на буферни паркинги, "зелен билет" и за в бъдеще – безплатен градски транспорт. Но въвеждането на безплатен градски транспорт няма да даде резултат, без да въведем и останалите неща. Борбата с мръсния въздух е свързана с промяна на начина на живот", добави още Фандъкова и посочи, че стимулирането на обществения и велосипедния транспорт също е изключително важно.
Още новини от България четете в Dnes.bg.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 5 години +++ :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Добре. Ти лично какво направи, за да включи Топлофикация и един нов абонат? Защо не я накараш да започне да топлофицира Ливадите, където и ти живееш? Докога североизточните квартали ще са на бойлери? Колко проекти имаше през годините уж за засилване капацитета на ТЕЦ-а, та да имат хората и топла вода?Ще ме прощаваш, ама 10 години си проветряваш устата. И комуникацията с гражданското общество е изначален проблем на това управление - и на местно, и на държавно ниво. Как пък за 10 години на никого в ГЕРБ не му се прииска да направи нещо като хората и да чуе какво имат (когато имат) да кажат те?Не е проблемът в подложките на Графа - проблемът е, че е дисквалифициран участник, чието предложение впоследствие се изпълнява. Проблемът е, че не трябваше хората да ходят да снимат локвите по Васил Левски и кривите павета. Това трябваше да го прави Крусев от сутрин до здрач - за 20+ млн. трябваше лично да е избрал и измерил с либелата всеки наклон и всяка повърхност. Все пак народът знае къде са железариите, какво има в тях и за какво се използва. Излиза обаче, че политиците не знаят. Гаче, са неграмотни - не знаят какво е МГТ, не знаят елементарни уреди за какво служат... отговор Сигнализирай за неуместен коментар