IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ЕС започва нови преговори с държавите от Персийския залив заради авиосубсидиите

Европейските превозвачи губят дял при международните полети заради щедрите държавни субсидии за авиокомпаниите от Залива

11:26 | 17.03.15 г. 1
<p>
	Държавите от ЕС настояват за допълнителни инструменти за забрана на нелоялните практики. <em>Снимка: архив, Ройтерс</em></p>

Държавите от ЕС настояват за допълнителни инструменти за забрана на нелоялните практики. Снимка: архив, Ройтерс

Еврокомисарят по транспорта Виолета Булц ще поиска от държавите в Европейския съюз (ЕС) да ѝ дадат мандат да поднови преговорите със страните от Персийския залив заради „несправедливите“ субсидии за авиолиниите, съобщава онлайн изданието euractiv.com.

Молбата за подновяване на преговорите е дошла от Германия и Франция, уточнява изданието.

Авиопревозвачите от Персийския залив се конкурират с европейските авиокомпании при международните полети. Субсидиите, които те получават, създават деформации на пазара, което нарушава конкуренцията на авиокомпаниите от ЕС и САЩ.

От 2004 г. авиолиниите на Катар, Саудитска Арабия и Обединените арабски емирства (ОАЕ) са получили 39 млрд. евро държавна помощ, показват резултатите от проучване, проведено от трите водещи американски авиокомпании – American Airlines, Delta и United.

Авиопревозвачите от Залива получават още безлихвени кредити и безплатна земя и се възползват от значително по-ниски летищнит такси. Това им е позволило бързо да разширят полетите и маршрутите си, което е довело до нарушения на пазара на авиационни услуги и до пренасочване на трафик към техните хъбове, посочва се в доклада.

Френският министър на транспорта Ален Видали и германският му колега Александер Добринд са повдигнали въпроса за субсидиите на последната среща на министрите на транспорта на държавите от ЕС.

„Европейските авиокомпании губят пазарен дял спрямо компаниите от Залива заради нелоялните им практики и заради значителните публични субсидии и гаранции, на които те се радват“, посочват двамата министри в съвместно становище.

Париж и Берлин призовават Европейската комисия (ЕК) да прекрати тези практики, като приеме обща стратегия за контрол на операторите на чуждестранните авиолинии чрез правата за трафик в ЕС. Холандия, Швеция, Белгия и Австрия подкрепят инициативата.

Предишните преговори с държавите от Персийския залив по времето на еврокомисаря Сиим Калас се провалиха, припомня изданието. Затова Булц ще поиска мандат за свикването на нови разговори, като смята да обхване не само авиолиниите на страните от Залива, но и от Китай, Бразилия и Турция.

„Имаме добър вътрешен авиопазар в ЕС, но губим дял при международните полети. Трябва да намерим решение как да бъдем по-конкурентни на другите пазари“, коментира Виолета Булц.

Държавите от ЕС са настояли и за допълнителни инструменти, като например законодателство, което да забранява субсидиите и нелоялните практики при ценообразуването.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:51 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още